سازمان مهاجرتی شایا

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تجربه کانادایی​​​​​​​

مهاجرت استانی کانادا


نحوه اخذ اقامت دائم از طریق کلاس تجربه کانادا

 برنامه تجربه کانادایی که به برنامه CEC کانادا نیز معروف است، یکی از برنامه های مهاجرت کانادا است که توسط سیستم اکسپرس اینتری کانادا مدیریت می شود. این برنامه برای نیروی کار ماهری که در سه سال گذشته، حداقل یک سال سابقه کار در کانادا را دارند، این امکان را فراهم میکند  تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

به طور ویژه این برنامه مهاجرتی برای دو گروه مناسب است:

۱ : افرادی که در کانادا تحصیل کرده اند و پس از فارغ التحصیلی حداقل یکسال در کانادا کار کرده اند.
​​​​​​​
۲ : افرادی که با ویزای کاری موقت در کانادا کار کرده اند و قصد دارند اقامت دائم بگیرند.

تجربه کانادایی به عنوان یکی از زیر مجموعه های سیستم اکسپرس انتری کانادا یک برنامه امتیاز محور می باشد که افراد بر اساس معیارهای مختلف در آن ارزیابی شده و در سیستم  CRS امتیازبندی میشوند. 

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا تقریبا هر دو هفته یکبار قرعه کشی اکسپرس انتری را برگزار میکند و از متقاضیانی که در سیستم امتیازدهی CRS بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند دعوت میکند تا برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.
ویزای اسپانسر شیپ کانادا

راهنمای گام به گام برنامه تجربه کانادایی
​​​​​


 راهنمای گام به گام در مورد نحوه درخواست اقامت دائم از طریق برنامه تجربه کانادایی  CEC


گام نخست : معیارهای واجد شرایط بودن CEC را برآورده کنید.

شرایط لازم برای مهاجرت از طریق تجربه کانادایی: 

۱ : برخورداری از حداقل ۱ سال یا ۱۵۶۰ ساعت سابقه کار معتبر (در گروه ۰, A, B طبق دسته بندی مشاغل مورد نیاز کانادا NOC) در کانادا ضروری می باشد. (توجه شود که این سابقه کاری باید در حداقل ۳ سال قبل از درخواست به برنامه تجربه کانادایی و دارای درآمد بوده باشد.)

۲ : کسب حداقل CLB5 برای مشاغل کد شغلی NOC B  و نمره CLB7  برای مشاغل کد شغلی NOC 0 یا  A.

۳ : افراد با تجربه کاری در کبک و کسانی که قصد اقامت در کبک را دارند، برای کلاس تجربه کبکی درخواست دهند.

۴ : عدم نیاز فرد متقاضی به مدارک تحصیلی برای این برنامه (در واقع مدرک تحصیلی فقط برای دریافت امتیاز در سیستم Express Entry، به متقاضی کمک می نماید.)
ارائه مدرک دیپلم مدرسه و دانشگاه، در صورت تحصیل در کانادا.

در صورت تحصیل در خارج از کشور کانادا نیز لازم است تا فرد مدارک دوران تحصیلی خود را جهت بررسی و ارزیابی به آژانس های معتبر دولت کانادا ارسال نماید، تا مشخص شود مدرک تحصیلی شما معادل چه مدرکی در کشور کانادا می باشد.

۵ : فرد با روش تجربه کانادایی و مهاجرت به کانادا، نباید در شهر کبک سکونت و زندگی کند.(افراد با تجربه کاری در کبک و کسانی که قصد اقامت در کبک را دارند می توانند برای کلاس تجربه کبک درخواست دهند).


۶ : متقاضیان برنامه تجربه کانادایی می‌توانند در طول مراحل درخواست در کانادا بمانند. البته برای افرادی که دیگر در کانادا نیستند نیز امکان درخواست وجود دارد، به شرطی که درخواست خود را ظرف سه سال پس از ترک شغل کانادایی خود ارسال کنند.


سوابق کاری غیرقابل قبول در برنامه تجربه کانادایی : 

۱ : تجربه کارهای غیر مجاز

۲ : داشتن تجربه کاری در مدت زمان انتظار جهت اعلام نتایج پناهندگی

۳ : کسب تجربه کاری هنگام کارآموزی و کارورزی

۴ : کسب سوابق کاری همزمان با تحصیل و یا در زمان تعطیلات تابستانی

۵ : انجام کارهای خود اشتغال

۶ : کار در مشاغل زیرگروه C و D

 
گام دوم : پروفایل اکسپرس انتری بسازید. 

پس از ورود به وب‌‌سایت دولتی اداره مهاجرت کانادا، حساب امن خود را ایجاد و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، سپس یک پروفایل اکسپرس انتری ایجاد کنید.
شما 60 روز فرصت دارید تا پروفایل اکسپرس انتری را تکمیل و ارسال کنید، در غیر این صورت، باید مراحل را از نوع شروع کنید.

پس از تکمیل و ارسال پروفایل، نوبت اداره مهاجرت کانادا است که تصمیم بگیرد شما واجد شرایط کدام برنامه اکسپرس انتری هستید.

اگر برای برنامه تجربه کانادایی واجد شرایط باشید، اداره مهاجرت شما را همراه با دیگر افراد واجد شرایط دراستخر سیستم اکسپرس انتری قرار می‌دهد و امتیازدهی بر اساس عواملی مانند سابقه کار، تحصیلات، سن و مهارت افراد در زبان رسمی صورت می‌گیرد.


گام سوم : دعوتنامه (ITA) برای درخواست اقامت دائم 

تکمیل پروفایل اکسپرس انتری آنلاین  به هیچ عنوان تضمین نمی‌کند که برای درخواست اقامت دائم از شما دعوت(Invitation to Apply) به عمل خواهد آمد. امتیاز شما برای رسیدن به حداقل آستانه در انتخاب اکسپرس انتری بایستی به اندازه کافی بالا باشد.

اگر اداره مهاجرت برای شما دعوتنامه برای درخواست (ITA) ارسال کند،60 روز فرصت دارید تا یک درخواست کامل ارسال کنید. اداره مهاجرت کانادا تقریبا هر دو هفته یک بار انتخاب اکسپرس انتری را برگزار می‌کند.


گام چهارم : اقدام برای مهاجرت در صورت دریافت دعوتنامه ITA

اگر دعوتنامه دریافت کردید، IRCC اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا برای شما پیامی ارسال می کند که به شما می گوید برای کدام برنامه مهاجرتی دعوت شده اید و چه اقداماتی باید انجام دهید. این سیستم به طور خودکار از متقاضیان دعوت می کند تا تحت یکی از برنامه های اکسپرس اینتری به ترتیب زیر درخواست دهند:

۱ :  برنامه نیروی کار ماهر فدرال Fswp

۲ : برنامه نیروی کار فنی فدرال FSTP

۳ : برنامه تجربه کانادایی CEC

۴ : برنامه نامزد استانی PNP



در ادامه افسران اداره مهاجرت کانادا اطلاعات  ارائه شده در درخواست و پروفایل اکسپرس انتری شما را بررسی خواهند کرد تا  با مشخصات شما مغایرت نداشته باشد. چنانچه اطلاعات نادرست باشند یا جزئیات مهمی فراموش شده باشد، ممکن است درخواست شما را رد کنند، شما را غیرقابل قبول بدانند، یا شما را از درخواست مهاجرت به مدت پنج سال منع کنند.

​​​​​​​اداره مهاجرت کانادا توصیه می‌کند معیارهای برنامه‌ای که برای آن دعوتنامه دریافت کرده اید را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هنوز واجد شرایط آن هستید. اگر شرایط شما تغییر کرده است، قبل از درخواست مجدد امتیاز خود را محاسبه کنید. چنانچه امتیاز محاسبه شده مجدد شما در سیستم جامع امتیازبندی کمتر از حداقل امتیاز باشد، اداره مهاجرت شما را در این دور رد دعوت می‌کند.
​​​​​​​
رد دعوت به این معنی است که شما مجدداً در سیستم متقاضیان اکسپرس انتری قرار می‌گیرید و چنانچه همچنان واجد  شرایط باشید، ممکن است در قرعه کشی های بعدی بتوانید دعوتنامه  دریافت می‌کنید. همچنین ممکن است بتوانید شانس خود را با به‌ روزرسانی پروفایل اکسپرس انتری یا دریافت امتیاز(CRS) بالاتر افزایش دهید.
اگر ظرف مدت 60 روز پس از دریافت دعوتنامه پاسخی به  برای درخواست (ITA) ندهید، اداره مهاجرت پروفایل شما را از سیستم خارج می‌کند و برای شرکت در قرعه کشی های آینده، باید یک پروفایل جدید اکسپرس انتری بسازید.




سازمان مهاجرتی شایا, انتخابی شایسته برای مهاجرت شما
رزرو وقت مشاوره
فرم ارزیابی
سازمان مهاجرتی شایا

مزایای مهاجرت از طریق تجربه کانادایی


۱ : عدم نیازمندی افراد به نشان دادن برخورداری از تمکن مالی از طریق برنامه تجربه کانادایی

۲ : کوتاه بودن پروسه بررسی تقاضای افراد در برنامه تجربه کانادایی (در واقع به جهت کم بودن مدارک لازم افراد در این برنامه باعث شده تا روند کاری آن در طی ۳ الی ۴ ماه انجام شود.)
​​​​​​​
۳ : همچنین داشتن سابقه کاری ۱ ساله برای خود مزیتی است که باعث می شود متقاضی نسبت به دیگر افراد داشته باشد.




مزایای مهاجرت از طریق برنامه تجربه کانادایی

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرتبه کانادا با گرفتن جاب آفر و ویزای کاری کانادا
معرفی کانادا