سازمان مهاجرتی شایا

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نامزدی استانی


برنامه نامزدهای استانی چگونه کار می کند؟

PNP یا برنامه  نامزدی استانی کانادا برای گسترش مزایای مهاجرت و افزایش بهره وری های اقتصادی و اجتماعی از فرآیند مهاجرت در سراسر کانادا طراحی شده است .


برنامه نامزدهای استانی (PNP) اولین بار در سال 1998 به عنوان راهی برای دولت های فدرال و استانی جهت گسترش مزایای مهاجرت در سراسر کانادا آغاز شد. بر مبنای این روش مهاجرتی استان‌های کانادا هر یک می‌توانند بنا به نیازهای بازار کسب و کار خود و در جهت رشد منافع اقتصادی استان برنامه های مختلف مهاجرتی را با هدف جذب تازه واردانی از اقصی نقاط جهان طراحی کنند و این نامزدها را برای دریافت اقامت دائم کانادا به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) معرفی کنند.

​​​​​​​
در حال حاضر در کانادا بیش از 80 جریان PNP با هدف جذب نیروی کار ، فارغ التحصیلان بین المللی  و کارآفرینان در سراسر جهان وجود دارد. هر استان و قلمرو کانادا، به جز نوناووت و کبک (که برنامه های کلاس اقتصادی خود را اجرا می کند)، برنامه نامزدی استانی مختص خود را ارائه می دهد که هر یک از این برنامه ها بر اساس نیازهای مختلف نیروی کار استان میباشد.
مهاجرت استانی کانادا
ویزای اسپانسر شیپ کانادا

چرا کانادا به برنامه نامزدی استانی نیاز دارد ؟


جذب مهاجر از سراسر دنیا با هدف کمک به رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور  مسئولیت مشترک دولت فدرال و استانی کانادا است. با این حال، در گذشته عموما استان قدرت مانور و عملکرد مستقل چندانی در این زمینه نداشتند و این موضول باعث شده بود  که تازه واردان به کانادا بیشتر در سه استان انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک مستقر شوند. با شروع به کار برنامه های نامزدز استانی، امروز سهم استان های مختلف از مزایای مهاجران به نسبت گذشته تغییر کرده و این امر در رشد و توسعه استان های کوچکتر تاثیر گذار بوده ، برخلاف گذشته که  مناطق روستایی کانادا، استان های حاشیهدای و آتلانتیک کانادا سهمی از مزایای حاصل از ورود مهاجران جدید نداشتند.

برنامه نامزدی استانی کانادا  در سال های 2022 و 2023 پیشروترین مسیر اقتصادی کانادا است.



نامزدی استانی کانادا چگونه کار می کند؟

جریان اصلی نامزدی استانی 

به طور کلی دو راه برای دریافت اقامت دائم از طریق نامزدی استانی وجود دارد. 

اولین مورد از طریق جریانی است که به عنوان جریان اصلی نامزدی استانی  شناخته می شود. این زمانی است که یک متقاضی مستقیماً برای یک برنامه استانی خواست می دهد.
استان مورد تظر درخواست متقاضی را ارزیابی خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که تمام معیارهای واجد شرایط بودن برای جریان مورد نظد برآورده شده است و در این صورت، برای متقاضی دعوتنامه صادر می کند. بعد از دریافت دعوتنامه از استان، متقاضی  باید برای اخذ اقامت دائم به اداره مهاجرت فدرالIRCC مراجعه کند. طبق قوانین اداره مهاجرت فدرال، در حال حاضر، متقاضیانی که یک نامزدی استانی پایه را برای مهاجرت به کانادا انتخاب می کنند، می توانند انتظار داشته باشند که روند درخواست اقامت دائم آن ها  به طور متوسط ​​27 ماه طول بکشد.


جریان پیشرفته نامزدی استانی

راه دوم برای دریافت اقامت دائم از طریق برنامه نامزدی استانی کانادا از طریق نامزدی پیشرفته است. جریانهای پیشرفته PNP با سیستم اکسپرس انتری فدرال همراستا هستند.
متقاضیانی که واجد شرایط یکی از زیرشاخه های برنامه اکسپرس اینتری، مانند برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP)، برنامه نیروی کار فنی ماهر فدرال (FSTP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC)، هستند می توانند با دریافت نامزدی لستانی  شانس خود را برای اخذ اقامت دائم  افزایش دهند. 
هنگامی که یک نامزد برنامه استانی، پروفایل اکسپرس انتری آنلاین خود را ایجاد می کند، دولت های استانی می توانند آن را مشاهده کنند و تصمیم بگیرند که آیا نامزد مناسبی برای استان است یا خیر. نامزدهای اکسپرس انتری همچنین می‌توانند در پروفایل خود مشخص کنند که استان خاصی وجود دارد که می‌خواهند در آن مستقر شوند. این امر می‌تواند منجر به صدور اعلان علاقه‌مندی به یک نامزد توسط استان شود، به این معنی که از نامزد دعوت می‌شود برای نامزدی استانی درخواست دهد. .
در صورت قبولی، درخواستی را به استان ارسال می کنند. اگر تمام معیارهای برنامه را داشته باشند، نامه نامزدی دریافت می کنند و به طور خودکار 600 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) اکسپرس انتری دریافت می کنند. این 600 امتیاز تقریباً دریافت دعوتنامه از IRCC را تضمین می کند و شانس اقامت دائم را افزایش می دهد. استاندارد پردازش درخواست های اکسپرس اینتری شش ماه است.



 برنامه نامزدی استانی کانادا چگونه کار میکند؟

سازمان مهاجرتی شایا, انتخابی شایسته برای مهاجرت شما
رزرو وقت مشاوره
فرم ارزیابی
سازمان مهاجرتی شایا

وجود بیش از 80 جریان مهاجرتی تحت برنامه های نامزدی استانی  کانادا باعث شده تا کانادا بتواند گزینه های بیشتری برای رسیدن به اقامت دائم به متقاضیان ارائه بدهد. 
معیارهای واجد شرایط بودن با توجه به تنوع روش ها گسترده تر میباشد و در نتیجه برای افراد با سن، تحصیلات، سابقه کار و مهارت های زبانی متفاوت راه های مختلفی برای مهاجرت در دسترس میباشد.
همچنین روش مهاجرت استانی در جذب مهاجران جدید در استان های کم جمعیت تر که در گذشته چندان مورد استقبال تازه واردان نبودند و البته کمک به توسعه و رشد اقتصادی این استان ها بسیار موفق عمل کرده است. 
استان ها با ارائه مسیرهای مهاجرت استانی اختصاصی، می توانند شکاف های موجود در نیروی کار را پر کنند و در عین حال موقعییت های شغلی که نیازمند تخصص و نیروی کار ماهر می باشد  را به تازه واردان ارائه دهند.
در استان‌های بزرگ‌تری مانند آلبرتا، انتاریو و بریتیش کلمبیا که در آن‌ها سطوح مهاجرت در حال حاضر بالاست، برنامه نامزدی استانی  به دستیابی به اهداف استان درتامین نیازهای بازار کار استان در صنایعی مانند فناوری و مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کند.


مزایای برنامه نامزدی استانی کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا
مهاجرتبه کانادا با گرفتن جاب آفر و ویزای کاری کانادا
معرفی کانادا