سازمان مهاجرتی شایا

رونمایی از جزئیات کمک‌های دولتی برای مقرون به صرفه‌تر کردن زندگی در کانادا

 

رونمایی از جزئیات کمک‌های دولتی برای

 

مقرون به صرفه‌تر کردن زندگی در کانادا


 

جاستین ترودو روز سه‌شنبه جزییات یک طرح سه جانبه که شامل مرحله اول طرح ملی مراقبت‌های دندانپزشکی، افزایش مزایای مسکن برای مستأجران، و دو برابر شدن اعتبار مالیاتی GST فدرال را با هدف آن مقرون به صرفه‌تر کردن زندگی برای خانواده‌های با درآمد کم تا متوسط، منتشر کرد.

 

پیروی از این تعهدات، بخش‌هایی از توافقنامه دولت لیبرال با حزب دموکرات‌های نوین است که قرار بود تا پایان سال جاری برآورده شود.

 

بعدازظهر سه‌شنبه، جگمیت سینگ رهبر حزب دموکراتیک نوین اعتبار این طرح را پذیرفت و گفت که اگر پافشاری آنها نبود، لیبرال‌ها به این تعهدات عمل نمی‌کردند.

 

پیر پولیور، رهبر تازه منتخب محافظه‌کار نیز روز سه‌شنبه به این اطلاعیه واکنش نشان داد و گفت که از نظر او تعهدات از پیش وعده داده شده و تا حدی بودجه‌بندی شده با هدف کمک به کانادایی‌های کم‌درآمد «بر فشار تورم می‌افزاید». پولیِور می‌گوید: «مشکل صرف پول بیشتر به عنوان راه حل تورم این است که بنزین بیشتری روی آتش تورم می‌ریزد و این دقیقاً همان کاری است که جاستین ترودو انجام می‌دهد.»


 

مزایای دندانپزشکی کانادا

 

به گفته دولت از 1 اکتبر 2022، «مزایای دندانپزشکی کانادا» (Canada Dental Benefit) بسته به درآمد خانواده تا سقف 650 دلار برای هر کودک در سال پرداخت می‌کند.


 

برای مثال اگر درآمد خالص تعدیل شده خانوار کمتر از 70 هزار دلار در سال باشد به ازای هر فرزند 650 دلار ارائه می‌شود.

 

اگر درآمد خالص تعدیل شده خانوار بین 70 تا 80 هزار دلار باشد به ازای هر فرزند 390 دلار برای مراقبت‌های دندانپزشکی ارائه می‌شود، و

 

اگر درآمد خالص تعدیل شده خانوار بین 80 تا 90 دلار باشد به ازای هر فرزند 260 دلار ارائه می‌شود.



 

افزایش مزایای مسکن

 

لیبرال‌ها همچنین قصد دارند تا پایان سال برنامه حمایتی 500 دلاری اجاره به نام مزایای مسکن کانادا را برای مستاجران با درآمد خالص تعدیل شده کمتر از 35 هزار دلار برای خانواده‌ها یا 20000 دلار برای افراد مجرد تا پایان سال تکمیل کنند. این مزایا تنها یک بار ارائه می‌شود. 



 

دوبرابر کردن اعتبار مالیاتی GST

 

بر اساس این برنامه در حال حاضر کانادایی‌های مجرد با حداکثر درآمد 49 هزاردلار، 467 دلار در سال دریافت می‌کنند. کسانی که متاهل هستند حداکثر 612 دلار دریافت می‌کنند و برای هر فرزند زیر 19 سال 161 دلار اضافی بسته به درآمد ارائه می‌شود.



 

اکنون  اگر قانون آتی برای اجرای این افزایش تصویب شود  دولت برآورد می کند که:

 

  یک مادر مجرد با یک فرزند و حداکثر 30 هزار دلار درآمد خالص امسال 1160 دلار دریافت می‌کند.

  

یک فرد مجرد با درامد حداکثر 20 هزار دلار درآمد خالص امسال 701 دلار دریافت خواهد کرد. و

  

زوجی با دو فرزند و 35 هزار دلار درآمد خالص در سال جاری 1401 دلار دریافت خواهند کرد.