سازمان مهاجرتی شایا

پایلوت مهاجرت کشاورزی و غذایی کانادا

پایلوت مهاجرت کشاورزی و غذایی کانادا



 

 اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا پایلوت مهاجرت کشاورزی و غذایی خود را تمدید می کند.


 

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است که در حال تمدید پایلوت مهاجرت کشاورزی و غذایی و برداشتن سقف های سالانه شغلی برای شرکت کنندگان در این برنامه است.


 

شان فریزر وزیر  مهاجرت کانادا به تازگی اعلام کرده است  که برنامه آزمایشی کشاورزی-غذایی از این پس تا 14 می 2025 ادامه خواهد داشت. این تصمیم  برای کمک به مهاجرت آسان تر نیروی کار با تجربه در صنایع کشاورزی و صنایع غذایی گرفته شده است.

 

فریزر همچنین از لغو سقف مشاغل سالانه خبر داد. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) می گوید حذف این محدودیت ها فرصتی را برای متقاضیان واجد شرایط بیشتری برای درخواست فراهم می کند. IRCC همچنین تغییرات بیشتری را تا پایان سال ایجاد خواهد کرد.

 

این دپارتمان در مراحلی تغییرات جدیدی را به پایلوت ارائه خواهد کرد، مانند:

 

 ۱ : افزایش دسترسی به مجوز کار آزاد برای اعضای خانواده شرکت کنندگان در این پایلوت مهاجرتی، بدون در نظر گرفتن سطح مهارت شغلی متقاضیان.

 

۲ : دادن توانایی به اتحادیه ها برای تضمین تجربه کاری یک متقاضی به عنوان جایگزینی برای نامه ها و مدارکی که از سوی کارفرما میبایست ارسال میشد.

 

۳ :  به متقاضیان اقامت کانادا این گزینه داده می شود که یا شرایط پیشنهاد شغلی را که شامل شرط دستمزد متوسط ​​برای این پیشنهاد شغلی است را برآورده کنند یا  شرایط تحصیلی (از جمله تأیید ارزیابی مدرک تحصیلی) را برآورده کنند. 


 

پایلوت مهاجرت کشاورزی و غذایی کانادا در سال 2020 با هدف کمک به کاهش کمبود نیروی کار در حوزه فرآوری گوشت، تولید قارچ و گلخانه و صنایع دامپروری راه اندازی شد. 



 

مهلت درخواست برای این پایلوت مهاجرتی در تاریخ 14 مه 2023 به پایان می رسد.

 

داده‌های جدید فرصت‌های شغلی فوریه ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که بیش از ۲۴۳۰۰۰ نفر در کانادا در بخش کشاورزی، شکار، ماهیگیری و جنگل‌داری مشغول به کارند و همچنان  بیش از ۱۴۰۰۰ شغل خالی در این حوزه هو وجود دارد. این صنعت از همه‌گیری COVID-19 که باعث تعطیلی کارخانه‌ها، نوسانات بازار و تاخیر در زنجیره تامین شد، ضربه سختی خورد.


 

چه مشاغلی برای این برنامه واجد شرایط هستند؟

 

مشاغل و صنایع واجد شرایط تحت این برنامه آزمایشی عبارتند از: 

 

1 : تولید فرآورده های گوشتی

 

2 : قصابی های خرده فروشی

 

3 :  قصابی های صنعتی 

 

4 : سرپرستان مزرعه 

 

5 :  کارگران متخصص دام 

 

6 : کارگران فرآوری مواد غذایی تولیدی در گلخانه، نهالستان  از جمله تولید قارچ

 

7 : کارگران فعال در حوزه تولیدات دامی به استثنای آبزی پروری



 

متقاضیان این برنامه همچنین باید شرایط زیر را داشته باشند:


 

1 : 12 ماه تجربه کار تمام وقت و غیر فصلی کانادا در برنامه نیروی کار خارجی موقت در یکی از مشاغل واجد شرایط

 

2 : داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه معادل CLB 4

 

3 : معادل خارجی تحصیلات متوسطه یا بالاتر

 

 4 :  یک پیشنهاد شغلی برای یک کار تمام وقت و غیر فصلی در کانادا، خارج از کبک.



 

بخش فرآوری گوشت

 

 برای کارفرمایان بخش فرآوری گوشت که مایل به استفاده از این پایلوت مهاجرت هستند، LMIA دو ساله صادر خواهد شد. این طرح باید طرح کارفرما را برای حمایت از نیروی  کار خارجی موقت در اخذ اقامت دائم مشخص کند. IRCC می‌گوید که تولیدکنندگان گوشت اتحادیه‌ای نیاز به نامه حمایتی از اتحادیه خود دارند و فرآورده‌های گوشت غیر اتحادیه باید الزامات بیشتری را برای اطمینان از حفاظت از بازار کار و کارگران مهاجر رعایت کنند.