سازمان مهاجرتی شایا

مهاجرت به کانادا بدون پیشنهاد شغلی(جاب آفر)


 

آیا برای مهاجرت به کانادا حتما نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی (Job Offer) داریم؟


 

خیر، برای مهاجرت به کانادا نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی ندارید. 

 

برای مهاجرت به کانادا بیش از ۱۰۰ روش وجود دارد که لزوما تمامی این روش ها نیاز به داشتن جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی ندارند. تعدادی از برنامه های مهاجرتی وجود دارد که بدون نیاز به پیشنهاد شغلی و صرفا بر اساس تجربه کاری یا تحصیلی خود می توانید واجد شرایط آنها باشید.

 

 در ادامه این مقاله لیستی از برخی از برنامه های مهاجرت به کانادا آمده است که مهاجرانی که جاب آفر ندارند میتوانند برای این برنامه ها واجد شرایط باشند.



 

اکسپرس اینتری 

 

اکسپرس اینتری یک روش مهاجرتی نیست، بلکه سیستم مدیریت برنامه های مهاجرتی  زیر است: 

 

۱ : برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)

 

۲ : کلاس تجربه کانادایی (CEC)

 

۳ : برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)

 

 متقاضیان برای واجد شرایط بودن برای هر یک از این سه برنامه نیازی به داشتن یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی ندارند.  متقاضیانی که واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه‌ها هستند، بر اساس فاکتورهای مختلف از جمله، سن، تجربه کاری، تحصیلات، دانش زبان و غیره ارزیابی میشوند و در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) امتیاز می‌گیرند.

 

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در انتخاب هایی که معمولا هر دو هفته یکبار برگزار میشود برای متقاضیان اکسپرس انتری با بالاترین امتیاز دعوت نامه صادر میکند و از آن ها میخواهد تا برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 


 

برنامه نامزدی استانی (PNP)

 

 دیگر از مسیرهای اصلی مهاجرت کانادا، برنامه های نامزدی استانی (PNP) است. PNP به استان ها و مناطق کانادا اجازه می دهد تا برنامه های مهاجرتی خود را متناسب با نیازهای بازار کار و اقتصاد استان ایجاد کنند. برخی از این برنامه ها نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند.

 

 در زیر مروری بر گزینه‌های PNP بدون نیاز به پیشنهاد شغلی می اندازیم که از استان‌های پرجمعیت تا کم جمعیت فهرست شده‌اند.


 

۱ : استریم اولویت های سرمایه انسانی انتاریو 

 

هر سال حدود یک سوم از تازه واردان به کانادا در استان انتاریو ساکن میشوند. مهاجران  به دلیل وجود فرصت های شغلی بیشتر، دستمزدهای بالا و جمعیت متنوع و محیط چند فرهنگی، زندگی در این استان را انتخاب می کنند. 

هر ساله حدود 8000 مهاجر بالقوه از انتاریو نامزدی استانی دریافت می کنند.

 

اگر می‌خواهید به استان انتاریو مهاجرت کنید اما پیشنهاد شغلی ندارید، می‌توانید از طریق استریم  اولویت‌های سرمایه انسانی انتاریو که تحت سیستم اکسپرس انتری فدرال میباشد اقدام کنید. این برنامه به استان این امکان را می دهد که نامزدهای واجد شرایط اکسپرس اینتری را که دارای شرایط مورد نیاز از جمله داشتن دانش زبان، تجربه کاری وغیره هستند، را برای دریافت اقامت دائم معرفی کند. برای اقدام از طریق این برنامه  داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی لازم نیست، اما شما باید یک پروفایل اکسپرس انتری فعال داشته باشید و الزامات تعیین شده توسط انتاریو مانند داشتن تجربه کاری در مشاغل یا بخش های مورد نظر را داشته باشید.


 

۲ : استریم فارغ التحصیلان بین المللی بریتیش کلمبیا

 

اگر مدرک تحصیلات تکمیلی از یک موسسه واجد شرایط در استان بریتیش کلمبیا دارید، می توانید بدون داشتن پیشنهاد شغلی اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. فارغ التحصیلان بین المللی استان بریتیش کلمبیا ممکن است واجد شرایط استفاده از برنامه

BC Skills Immigration International Post-Graduate  باشند.

 

تحت این برنامه دولت بریتیش کلمبیا برای متقاضیان واجد شرایط مهاجرت که مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا خود را در یکی از رشته های علوم طبیعی، کاربردی یا علوم بهداشتی زیر به پایان رسانده اند جهت اخذ اقامت دائم کانادا دعوتنامه صادر میکند : 

کشاورزی؛ علوم زیستی و زیست پزشکی؛ علوم کامپیوتر و اطلاعات و خدمات پشتیبانی؛ مهندسی؛ فناوری مهندسی؛ حرفه های بهداشتی و علوم بالینی مرتبط؛ ریاضیات و آمار؛ حفاظت از منابع طبیعی و تحقیق؛ یا علوم فیزیکی.

 

 برای واجد شرایط بودن تحت این جریان، باید بتوانید نشان دهید که قصد و توانایی زندگی و کار در استان بریتیش کلمبیا را دارید. این ممکن است برای مثال با ارائه مدارکی مبنی بر مدت اقامت قبلی یا فعلی شما در استان انجام شود. همچنین می توانید مدارکی دال بر روابط کاری، تحصیلی یا خانوادگی خود را به BC ارسال کنید. راه دیگر این است که شرحی از اقداماتی که برای اقامت دائم انجام داده اید، مانند یافتن شغل یا مکانی برای زندگی ارائه دهید. همچنین  متقاضیانی که تحت این جریان اقدام میکنند برای واجد شرایط بودن نیازی به داشتن پروفایل فعال در سیستم اکسپرس انتری فدرال ندارند.


 

۲ : اکسپرس اینتری آلبرتا

 

 جریان اکسپرس اینتری آلبرتا متقاضیان را ملزم به داشتن پیشنهاد شغلی نمی کند. تحت این جریان، متقاضیان باید یک پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد کنند و علاقه خود را برای اقامت دائم در آلبرتا ابراز کنند.

 

برخی از معیارهای واجد شرایط بودن برای استریم اکسپرس اینتری آلبرتا عبارتند از :

 

۱ : داشتن پروفایل اکسپرس اینتری معتبر

 

۲ : تکمیل فرم ابراز علاقه مندی EOI

 

۳ : داشتن شغلی که از توسعه اقتصادی آلبرتا حمایت می کند.

 

۴ :  داشتن حداقل امتیاز CRS 300 . 

 

شانس شما برای دریافت دعوتنامه تحت این استریم در صورت داشتن  یک پیشنهاد شغلی در آلبرتا یا تجربه کار در استان؛ داشتن تحصیلات کانادایی یا داشتن پدر، مادر، فرزند، یا خواهر، برادری که به عنوان مقیم دائم یا شهروند کانادا ساکن آلبرتا هستند بیشتر خواهد شد.


 

۳ : اکسپرس اینتری ساسکاچوان و مشاغل مورد تقاضا 

 

در میان استریم های مختلف مهاجرت به ساسکاچوان، دو استریم نامزدی استانی وجود دارد که نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند. 

۱ :  استریم تحت اکسپرس انتری ساسکاچوان 

این استریم برای درخواست از شما می‌خواهد یک پروفایل فعال در سیستم اکسپرس انتری فدرال داشته باشید. 

 

۲ : استریم مشاغل مورد تقاضای ساسکاچوان

 این استریم جهت جذب نیروی کار ماهر برای رفع نیازهای بازار کار ساسکاچوان طراحی شده است. برای واجد شرایط بودن، متقاضی باید حداقل یک سال تجربه کاری در یکی از مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد تقاضا ساسکاچوان را داشته باشد.



 

۴ : اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا 

 

استان نوا اسکوشیا دارای طیف گسترده ای از مسیرهای مهاجرت است . یکی از این مسیرها، استریم اولویت‌های بازار کار نوا اسکوشیا میباشد که برای افرادی طراحی شده است که قصد مهاجرت به نوااسکوشیا را دارند ولی پیشنهاد شغلی در استان ندارند.

 

برای واجد شرایط بودن برای نامزدی تحت این استریم می بایست : 

 

۱ : پروفایل اکسپرس انتری معتبر داشته باشید. 

۲ : در پروفایل اکسپرس انتری خود اعلام کرده باشید که قصد دارید به نوا اسکوشیا نقل مکان کنید. 

۳ : از نوا اسکوشیا نامه ابرازعلاقه مندی  دریافت کرده باشید. 

۴ : پس از دریافت نامه ابراز علاقه مندی  نوا اسکوشیا معیارهای لازم را داشته باشید (این معیارها از یک دور دعوت به دور دیگر متفاوت است). 

۵ : الزامات تجربه کاری برای استریم اکسپرس انتری را که برای آن واجد شرایط هستید (برنامه نیروی کار ماهر فدرال، کلاس تجربه کانادایی، یا برنامه نیروی کار فنی فدرال) برآورده کنید. 

۶ : مدارک مورد نیاز برای نشان دادن تجربه کاری خود را داشته باشید.

۷ :  مدرکی دال بر وضعیت مهاجرت خود در کشوری که در حال حاضر در آن زندگی می کنید داشته باشید.