سازمان مهاجرتی شایا

نحوه دریافت مجوز تحصیل کانادا




 

نحوه دریافت مجوز تحصیل در کانادا


 

کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته با سطح بالایی از رفاه و کیفیت زندگی در کنار یک سیستم آموزشی عالی و با داشتن دانشگاه ها و مراکز آموزشی در کلاس جهانی امروزه به یکی از جذاب ترین مقاصد جهان برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده  است.


 

 در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه دریافت مجوز تحصیل کانادا بیشتر آشنا شویم.


 

در سال 2021، کانادا پذیرای 450000 دانشجوی بین المللی جدید بود که رکوردی بی سابقه بود.


 

 از جمله دلایل جذابیت کانادا برای دانشجویان بین المللی می توان به کیفیت بالای آموزش، ایمنی، امنیت و چندفرهنگی بودن این کشور اشاره کرد.


 

 کانادا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در طول تحصیل خود کار کنند و پس از اتمام برنامه آموزشی خود واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) باشند.

 

 به مجوز کار پس از تحصیل به دانشجویان بین المللی فرصتی برای کسب تجربه کاری بیشتر در کانادا 

می دهد که می تواند شانس آنها را برای رسیدن به اقامت دائم کانادا افزایش دهد. 

 

تحقیقات دولت کانادا نشان می دهد که دانشجویان بین المللی عموماً پس از کسب اقامت دائم، به دلایل مختلفی از جمله، سن مناسب، تحصیلات و تخصص خوب، دانش زبان کافی و تجربه کار کانادایی در بازار کار عملکرد و خروجی بسیار خوبی دارند. 



 

 اما،  چگونه می توانید در کانادا تحصیل کنید؟



 

قدم اول : 

 

در مورد دانشگاه، کالج و موسسه آموزشی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید تحقیق کنید.


 

کانادا دارای تعداد زیادی دانشگاه، کالج و موسسات فوق متوسطه میباشد که به دانشجویان بین المللی خدمات آموزشی ارائه می دهد.

 

در مورد رشته مورد نظرتان و  برنامه های آموزشی که با علایق و اهداف شغلی شما همسو هستند تحقیق کنید.

 

همچنین پیش از درخواست پذیرش برای رشته مورد نظرتان حتما از طریق وب سایت اداره مهاجرت کانادا  (IRCC) مطمئن شوید که دانشگاه یا کالج انتخابی شما در فهرست مؤسسات آموزشی مورد تایید اداره مهاجرت  (DLI)  قرار داشته باشند. 

 

منظور از  DLI مؤسسه آموزشی ای است که توسط دولت کانادا مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی باشد. اگر می خواهید پس از تحصیل PGWP یا همان مجوز کار پس از تحصیل دریافت کنید، باید مطمئن شوید که برای رشته و دانشگاهی درخواست می دهید که پس از پایان تحصیلاتتان به شما امکان می دهد واجد شرایط PGWP باشید. برای دسترسی به  این اطلاعات می توانید به  وب سایت IRCC مراجعه کنید.



 

قدم دوم : 

 

دریافت نامه پذیرش از دانشگاه (LOA) 

 

هنگامی که توسط یک موسسه آموزشی مورد تایید کانادا (DLI ) برای تحصیل در یک برنامه آموزشی پذیرش شدید، از طرف دانشگاه مورد نظر نامه پذیرش (LOA) دریافت خواهید کرد. برای اقدام جهت دریافت  مجوز تحصیل ( Stude Permit ) خود به نامه پذیرش LOA نیاز خواهید داشت.

 

نامه پذیرش  (LOA) حاوی جزئیاتی زیر باید باشد :  

 

1 : نام موسسه آموزشی 

2 :  اطلاعات تماس موسسه آموزشی

3 : نام، تاریخ تولد و آدرس پستی شما 

4 : برنامه تحصیلی، مقطع برنامه تحصیلی ، مدت زمان برنامه تحصیلی، تاریخ شروع آن و تاریخ تخمینی اتمام 

5 : تاریخ انقضای نامه پذیرش 



 

قدم سوم : 

 

 برای دریافت مجوز تحصیلی درخواست دهید.

 

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه یا کالج مورد نظرتان می توانید برای اخذ مجوز تحصیل درخواست خود را شخصاً یا توسط یک وکیل مهاجرت به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC ارسال کنید. 

 

✅ در این موارد استخدام یک وکیل با تجربه مهاجرت کانادایی برای ارسال درخواست مجوز تحصیل از طرف شما میتواند بسیار مفید باشد چرا که آنها می توانند با استفاده از تجربه و دانش تخصصی خود در این زمینه  قوی ترین و دقیق ترین پرونده را برای شما ارسال کنند و شانس شما را برای اخذ مجوز تحصیل به مقدار قابل توجهی افزایش دهند.



 

اداره مهاجرت کانادا هنگام بررسی درخواست مجوز تحصیلی شما به فهرستی از مدارک نیاز دارد مانند: 

 

1 : نامه پذیرش دانشگاه

2 : نامه تمکن مالی برای اثبات توانایی شما جهت پوشش هزینه های تحصیل و زندگی خود در کانادا 

3 : گواهی عدم سوءپیشینه

4 : معاینات پزشکی



 

کبک 

 

توجه داشته باشید که اگر مایل به تحصیل در استان کبک هستید، باید قبل از ارسال درخواست مجوز تحصیلی خود به IRCC، برای دریافت گواهینامه پذیرش کبک (CAQ) از دولت کبک اقدام کنید.



 

جریان مستقیم دانشجویی کانادا

 

اگر در یکی از کشورهای هندوستان، چین، فیلیپین، پاکستان، ویتنام، مراکش، سنگال، برزیل، کلمبیا، پرو، آنتیگوا و باربودا، کاستاریکا، ترینیداد و توباگو، سنت وینسنت و گرنادین ها، زندگی می کنید، می توانید از طریق استریم مستقیم دانشجویی SDS برای اخذ مجوز تحصیل در کانادا اقدام کنید. SDS صرفا برای افرادی در دسترس است که در یکی از کشورهای نامبرده زندگی میکند.

 

استاندارد پردازش IRCC برای اکثر برنامه هایSDS بیست روز است و شما باید درخواست SDS خود را به صورت آنلاین ارسال کنید. معیارهای واجد شرایط بودن برای SDS مشابه درخواست مجوز تحصیلی معمولی است، اما شامل الزامات اضافی نیز می شود. از جمله آنها می توان به کسب نمره حداقل 6.0 در هر مهارت در آیلتس اشاره کرد یا اگر در آزمون زبان فرانسه شرکت می کنید، به نمره معادل معیار زبان کانادایی (CLB) حداقل 7 در هر مهارت در TEF نیاز دارید. همچنین باید یک گواهی سرمایه گذاری تضمین شده (GIC) با یک بانک کانادایی شرکت کننده به مبلغ 10000 دلار کانادا دریافت کنید.



 

از تحصیل در کانادا لذت ببرید.