سازمان مهاجرتی شایا

چرا باید هر چه زودتر پروفایل اکسپرس انتری ایجاد کنیم؟




 

چرا باید پروفایل  اکسپرس اینتری خود را هر چه زودتر ایجاد کنید؟

 

هرچند ممکن است زمان زیادی تا رسیدن جولای باقی مانده باشد اما، دلایل متعددی وجود دارد که ایجاد پروفایل اکسپرس انتری خود را به تاخیر نیندازید.

 

در ادامه به تعدادی از اصلی ترین دلایل نگاهی انداختیم.


 

بنابر بر اعلام رسمی شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا در ۲۲ آپریل، قرعه کشی های اکسپرس اینتری برای برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) و داوطلبان کلاس تجربه کانادایی (CEC) قراراست که از اوایل جولای 2022 اواسط تیر ماه ۱۴۰۱ از سر گرفته شود. وی افزود : تا ماه جولای، اکسپرس اینتری بار دیگر به ابزار اصلی کانادا برای جذب استعدادهای بین المللی تبدیل می شود. در واقع، دولت کانادا به تدریج پذیرش اکسپرس اینتری سالانه خود را به بیش از 110000 مهاجر در سال 2024 افزایش خواهد داد.

 

شیوع ویروس کرونا و شروع همه‌گیری منجر به کاهش قابل توجه ظرفیت پردازش درخواست های مهاجرت به کانادا و همچنین چندین تغییر در سیاست‌های مهاجرتی این کشور شد، از جمله توقف موقت در قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری همه برنامه‌ها. تا پیش از این ، برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) برای بیش از 50 سال گل سرسبد و محبوب ترین برنامه مهاجرت اقتصادی کانادا به شمار می رفت.

 

کانادا همه ساله ده‌ها هزار نفر از متخصصان و نیروی کار ماهر را از سراسر جهان از طریق FSWP می‌پذیرفت،  اما از دسامبر 2020، و با توجه به شرایط و محدودیت های ناشی از پاندمی کانادا قرعه کشی های FSWP را متوقف کرد. ماه‌ها بعد، کلاس تجربه کانادا (CEC)، یکی دیگر از برنامه‌های مهم مهاجرت فدرال، با سرنوشت مشابهی روبرو شد . 

 

درحال حاضر بازگشایی مجدد این برنامه های مهاجرتی جهت جذب بیشتر مهاجر در کانادا با دارا بودن کمترین نرخ بیکاری و بیشترین تعداد مشاغل خالی در تاریخ خود، جمعیت پیر و نرخ پایین زاد و ولد، اهمیت دو چندان پیدا کرده و به یک هدف مبرم برای دولت کانادا تبدیل شده است.

 

در ماه های گذشته همواره یکی از سوالات پر تکراری که از کارشناسان مهاجرت ما پرسیده شده درباره زمان ایجاد پروفایل اکسپرس انتری بوده است. برای پاسخ به این سوال در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


 

چرا باید پروفایل  اکسپرس اینتری خود را هر چه زودتر ایجاد کنید؟

 

هرچند ممکن است زمان زیادی تا رسیدن جولای باقی مانده باشد اما، دلایل متعددی وجود دارد که ایجاد پروفایل اکسپرس انتری خود را به تاخیر نیندازید.

 

در ادامه به تعدادی از اصلی ترین دلایل نگاهی انداختیم.


 

۱ :  آماده سازی و ارسال نمایه اکسپرس اینتری شما زمان می برد

 

هرچه زودتر شروع به تهیه و جمع آوری مدارک خود کنید، زودتر می توانید وارد استخر اکسپرس انتری شوید. به عنوان مثال، ممکن است به اطلاعات مربوط به مدارک سفر، آزمون های زبان، گزارش های ارزیابی مدارک تحصیلی و غیره نیاز داشته باشید. با شروع فرآیند از هم اکنون، به احتمال زیاد تا ماه جون مدارک خود را مرتب کرده و در موقعیتی خواهید بود که هنگام از سرگیری قرعه کشی ها در ماه جولای، دعوت نامه ای برای درخواست اقامت دائم (PR) دریافت کنید.



 

۲ : از قانون شکستن امتیاز استفاده کنید .

 

بر اساس سیستم رتبه بندی جامع اکسپرس انتری (CRS)، متقاضیان مهاجرت به کانادا هستند، بر اساس فاکتورهایی نظیر سن، تحصیلات، زبان و غیره ارزیابی می شوند و امتیاز دریافت میکنند. اگر امتیازات بین برخی از افراد مساوی باشد، IRCC اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادت از زمان و تاریخ ورود به استخر به عنوان یک ابزار برتری استفاده می کند. از این رو، هر چه زودتر وارد استخر اکسپرس انتری شوید، احتمال اینکه در قرعه کشی از شما دعوت شود بیشتر است.



 

۳ : از مزایای برنامه های نامزدی استانی استفاده کنید .

 

برنامه استانی PNP یکی از مسیرهای مهاجرتی اولیه کانادا است. نتری، بسیاری از استان ها کانادا برنامه های مهاجرتی همسو با سیستم فدرال به عنوان راهی برای تسریع روند مهاجرت ایجاد کرده اند. هنگامی که پروفایلی را در استخر اکسپرس انتری ارسال می کنید و استان مورد نظر خود را انتخاب می کنید، یک شانس مضاعف خواهید داشت: شما می توانید به طور مستقیم  دعوت نامه اکسپرس انتری دریافت کنید و یا  توسط استان مورد نظر خود انتخاب شوید و نامزدی استانی دریافت کنید.  دریافت نامزدی استانی به شما 600 امتیاز اضافی در سیستم امتیازدهی CRS می دهد. دریافت نامزدی استانی و کسب ۶۰۰ امتیاز عملاً شانس شما را برای اخذ اقامت دائم کانادا تضمین خواهد کرد.



 

نتیجه گیری 

 

طی دو سال گذشته و با وجود محدودیت های ناشی از پاندمی، چالش‌های بزرگی در سیستم مهاجرتی کانادا و خمچنین برای متقاضیان مهاجرت به این کشور مخصوصا متقاضیان  سیستم اکسپرس اینتری، ایجاد شده بود. اکنون، با کاهش کرونا و بازگشایی مجدد مرزها، مسیر اصلی مهاجرت کانادا یعنی برنامه های تحت سیستم اکسپرس انتری تنها چند ماه تا از سرگیری کامل فاصله دارد و انتظار می رود که این کشور طی چند سال آینده شاهد افزایش تعداد مهاجران جدید باشد. این بدان معنی است که مهاجران بالقوه می توانند در نهایت با خوش بینی زیادی به مسیر مهاجرتی خود امیدوار باشند.