سازمان مهاجرتی شایا

سوپر ویزای کانادا طولانی تر شد!



 

تغییرات در سوپر ویزای کانادا


 

کانادا مدت اقامت سوپر ویزا والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را به 5 سال در هر ورود افزایش می دهد.



 

درحال حاضر دارندگان سوپر ویزا که به والدین و پدر/مادر بزرگ های افراد دارای اقامت دائم و شهروندان کانادا تعلق می گیرد  می توانند در هر ورود تا سقف دو سال در کانادا بمانند. سوپر ویزا که یکی از انواع ویزاهای توریستی کاناداست  تا 10 سال اعتبار دارد که البته برای شهروندان ایرانی از این جهت که اعتبار پاسپورت ۵ ساله دارند مدت اعتبار این ویزا نیز تا سقف پاسپورت و ۵ سال میباشد.



 

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا به تازگی تغییرات اساسی در سوپر ویزا والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را اعلام کرده است. 

 

این اصلاحات از چهارم جولای ۲۰۲۲ لازم الاجرا هستند.


 

مهم ترین این تغییرات شامل  مدت اقامت دارندگان سوپر ویزا می باشد که در هر ورود به کانادا به پنج سال افزایش خواهد یافت.


 

 افرادی که در حال حاضر سوپر ویزا دارند نیز می توانند درخواست تمدید اقامت خود برای دو سال دیگر را در کانادا داشته باشند. این بدان معناست که دارندگان سوپر ویزا اکنون می توانند تا هفت سال متوالی در کانادا بمانند. 


 

اداره مهاجرت کانادا همچنین قصد دارد در آینده بیمه پزشکی بین المللی برای پوشش متقاضیان سوپر ویزا اختصاص دهد. در حال حاضر، تنها ارائه دهندگان بیمه کانادایی می توانند پوشش پزشکی را که متقاضیان سوپر ویزا باید داشته باشند، ارائه دهند. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرده است که جزئیات بیشتر را در تاریخ بعدی اعلام خواهد .


 

این اصلاحات توسط کایل سیبک، عضو پارلمان حزب محافظه کار کانادا از طریق لایحه C-242 پیشنهاد شد. بیانیه مطبوعاتی امروز IRCC نشان می دهد که حزب حاکم لیبرال کانادا از اصلاحات حمایت می کند و به لایحه C-242 رای خواهد داد.

 

 طبق گزارش IRCC، کانادا تقریباً 17000 سوپر ویزا در سال صادر می کند.


 

برای بیش از یک دهه، سوپر ویزا به عنوان جایگزینی برای برنامه مهاجرتی مخصوص والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها تحت عنوان (PGP) ارائه شده است. PGP اقامت دائم را ارائه می دهد، اما از آنجایی که برنامه بسیار محبوبی است، متقاضیان زیادی از سراسر جهان دارد و این موضوع ممکن است کمی شانس افراد را برای موفقیت از طریق این برنامه کاهش دهد.