سازمان مهاجرتی شایا

کدام جرائم مانع اجازه ورود شما به خاک کانادا می شوند ؟؟






 

کدام جرائم مانع اجازه ورود شما به خاک کانادا می شوند ؟؟


 

در ادامه فهرستی از برخی از جرایم رایج که ممکن است از نظر کیفری ورود افراد را به کانادا غیرقانونی کند آورده شده است. 


 

به طور کلی، هر عملی که هم در کشور محل وقوع و هم در کانادا غیرقانونی است، می تواند باعث عدم پذیرش فرد در کانادا شود. البته، دولت کانادا راهکارهایی را برای رفع مشکل عدم پذیرش  به تازه واردان ارائه کرده است که در ادامه به برخی اشاره کرده ایم.


 

برخی از جرایم رایجی که ممکن است برای اجازه ورود فرد  به کانادا تأثیر بگذارند عبارتند از:


 

۱ : جرائم رانندگی شامل رانندگی در صورت مصرف الکل یا مواد مخدر.

 

۲ : جرائم مربوط به رانندگی پرخطر

 

۳ : کلاهبرداری های بانکی و مالی.

 

۴ : سرقت

 

۵ : حمله، خشونت

 

۶ : جرایم مربوط به مواد مخدر


 

در جرائم قید شده  درجات مختلفی از شدت وجود دارد. در کانادا، جرایمی که حداکثر مجازات آنها کمتر از 10 سال است، جرائم غیر جدی تلقی می شوند. این جرائم اغلب جرایم غیرخشونت آمیز مانند سرقت یا کلاهبرداری زیر 5000 دلار هستند.

 

 اگر حداکثر مجازات حبس یک جرم 10 سال یا بیشتر باشد، مشمول جرم جدی خواهد بود. این جرایم ممکن است شامل موارد درگیریهای خشونت امیز،  حمله همراه با ایجاد آسیب بدنی، یا جنایات مربوط به سلاح باشد.


 

داشتن سابقه کیفری و درواقع عدم پذیرش کیفری لزوما به این معنا نیست که امکان ورود شما به کانادا برای همیشه غیر ممکن می باشد.


 

در صورت داشتن سابقه کیفری پیش از سفر به کانادا می توانید از روش های زیر مانع ازعدم پذیرش خود در کانادا شوید : 



 

۱ : مجوز اقامت موقت 

 

مجوز اقامت موقت (TRP) یک راه حل موقت برای کسانی است که می خواهند با سابقه کیفری به کانادا بیایند. برای واجد شرایط بودن برای این گزینه، باید به دولت کانادا نشان دهید که مزایای سفر شما به کانادا بیشتر از خطرات آن است. TRP راه حلی برای کسانی است که به دنبال ورود موقت به کانادا هستند، مانند گردشگران، دانشجویان بین الملل یا نیروی کار موقت. این روش می تواند فرآیندی سریعتر از درخواست بازپروری جنایی باشد. تعدادی از افراد انتخاب می کنند که همزمان برای TRP و توانبخشی جنایی درخواست دهند.


 

۲ : توانبخشی جنایی

 

 بازپروری کیفری می تواند عدم پذیرش کیفری را برای همیشه حل کند. اگر کانادا درخواست بازپروری جنایی شما را تأیید کند، تا زمانی که جرم دیگری مرتکب نشده باشید، سابقه کیفری شما دیگر مانع از سفر شما به کانادا نخواهد شد. قبل از اینکه بتوانید برای توانبخشی درخواست دهید، باید حداقل پنج سال از اتمام آخرین محکومیت شما گذشته باشد. هزینه درخواستی که پرداخت می کنید به شدت جرم شما بستگی دارد.

 

 هزینه درخواست بازپروری برای جرائم غیر جدی 200 دلار کانادا و  1000 دلار کانادا برای جرائم جدی میباشد.



 

۳ : معادل توانبخشی 

 

 اگر حداقل 10 سال از محکومیت شما به یک جرم غیر جدی گذشته باشد، شما میتوانید به عنوان فردی که بازپروری جنایی شده شناخته شوید. در این صورت، ممکن است به طور خودکار تحت قوانین کانادا بازپروری تلقی شده باشید و اصلا نیازی به ارائه درخواست قبل از مراجعه نداشته باشید. با این حال، بسیاری از افراد قبل از سفر با یک وکیل مهاجرت به کانادا مشورت می کنند تا خیال خود را راحت کنند. یک وکیل ممکن است بتواند یک نظر حقوقی برای شما بنویسد تا به شما در جلوگیری از سوء تفاهمات غیرضروری توسط افسران CBSA پس از ورود شما کمک کند.


 

۴ : نظرات حقوقی 

 

نامه های نظرات حقوقی می تواند توسط یک وکیل مهاجرت کانادا با جزئیات مربوط به اتهام شما و تحلیل حقوقی وکیل از وضعیت شما تهیه شود. محتوای این نامه موضوع حقوقی مربوط به شما را توضیح می‌دهد، خطرات و قوانین مربوطه کانادا را شناسایی می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا شما علی رغم ارتکاب به جرم مورد بحث همچنان باید در کانادا پذیرفته شوید.

 

 اگرچه کانادا قوانین سختگیرانه ای در مورد جرم و جنایت دارد، اما دلایل خوبی برای تسهیل روش های ورود به کانادا و تشویق گردشگری نیز وجود دارد. طبق آمار کانادا، تنها در سه ماهه چهارم سال 2021، گردشگری 15.4 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور وارد کرده است . بنابراین، کانادا علاقه زیادی به پذیرش گردشگران دارد.

 

در نهایت توجه داشته باشید که  آماده شدن و انتخاب روش درست از قبل با درک و شناخت  گزینه های خود برای غلبه بر عدم پذیرش کیفری می تواند به شما کمک کند تا به راحتی وارد کانادا شوید.