سازمان مهاجرتی شایا

کدام برنامه اکسپرس انتری کانادا مناسب شما است ؟



 

کدام برنامه اکسپرس اینتری مناسب شماست ؟!؟


 

 ( خلاصه ای از سیستم اکسپرس اینتری کانادا )


 

اکسپرس انتری مسیر اصلی برای مهاجرت به کانادا در طبقه اقتصادی است. 

 

اداره مهاجرت کانادا از سیستم اکسپرس اینتری برای مدیریت  سه برنامه مهاجرتی زیر استفاده می کند: 

 

۱ : برنامه فدرال اسکیل ورکر (FSWP)

 

۲ : برنامه فدرال اسکیل ترید (FSTP) 

 

۳ : کلاس تجربه کانادایی (CEC)

 

هر یک از این سه برنامه برای واجد شرایط بودن معیارها و فاکتورهای مختلفی دارند و متقاضیان مهاجرت برای رسیدن به اقامت دائم کانادا از طریق این برنامه ها باید بتوانن امتیاز لازم را توسط سیستم رتبه بندی جامع (CRS) به دست بیاورند.



 

سیستم امتیازدهی CRS برای گزینش متقاضیان مهاجرت تحت اکسپرس انتری استفاده می شود، مهاجرانی که از این طریق وارد کانادا می شوند عموماً جزو موفق‌ترین افراد در بازار کار کانادا هستند . در این سیستم امتیازدهی متقاضیان بر اساس فاکتورهایی مثل سن، تحصیلات، مهارت های زبانی، تجربه کاری و سایر معیارها ارزیابی می شوند.

 

معمولاً هر دو هفته یکبار، دولت کانادا قرعه کشی های اکسپرس انتری خود را برگزار می کند و از افرادی که بالاترین امتیاز را سیستم امتیازدهی CRS کسب کرده اند، دعوت می کند تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.




 

برنامه نیروی کار ماهر فدرال FSWP 

 

برنامه فدرال اسکیل ورکر برای نیروی کار ماهر خارجی که تجربه کار خارجی دارند طراحی شده است.

 

 حداقل الزامات این برنامه عبارتند از:

 

۱ : داشتن حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت یا معادل آن در 10 سال گذشته در یک شغل با ناک  0، A یا B .

 

۲ : داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی معادل   CLB7   یا بالاتر.

 

۳ : داشتن تمکن مورد نیاز اکسپرس انتری که توسط اداره مهاجرت اعلام میشود.

 

۴ :  کسب حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز در پیش ثبت نام اکسپرس انتری برای  FWSP بدست آورید که بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، سابقه کار و غیره محاسبه میشود.




 

برنامه نیروی کار ماهر فنی فدرال FSTP

 

این برنامه نیز یک مسیر مهاجرتی مشابه FSWP است اما صرفاً به نیروی کار فنی ماهر اختصاص داده شده است. 

FSTP گزینه خوبی برای متقاضیانی است که مدرک دانشگاهی ندارند و صرفاً مهارت های فنی و گواهی نامه های فنی دارند. برای به دست آوردن اقامت دائم از طریق این گزینه، باید دو سال سابقه کار در یک حرفه تخصصی طی ۵ سال گذشته، یک پیشنهاد شغلی تمام وقت از یک کارفرمای کانادایی یا گواهی صلاحیت از یک مرجع کانادایی داشته باشید.



 

کلاس تجربه کانادایی CEC 


 

تجربه کار کانادایی توسط IRCC در سال 2008 راه اندازی شد تا نیروی کار خارجی موقت و دانشجویان بین المللی را تشویق کند که به عنوان مقیم دائم در کانادا بمانند. برای اینکه یک فرد کاندیدای واجد شرایط برای CEC باشد، باید شرایط زیر را داشته باشند:

 

۱ : داشتن حداقل یک سال سابقه کار در کانادا در سه سال گذشته.

 

۲ : داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه معادل CLB7 یا بالاتر برای مشاغل با ناک A  یا CLB 5 برای مشاغل ناک B. 



 

اگر یک  دانشجوی بین المللی در کانادا هستید و دوست دارید پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانید، می توانید درخواست برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی PGWP بدهید . این یک مجوز کار آزاد است که به شما امکان می دهد تا حداکثر سه سال برای یک کارفرمای کانادایی کار کنید و برای درخواست آن نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی ندارید. فارغ التحصیلان می توانند از این مجوز برای کسب تجربه کاری ماهر مورد نیاز قبل از درخواست برای CEC استفاده کنند.




 

از بین موارد بالا کدام گزینه برای من بهتر است؟ 

 

بهترین برنامه اکسپرس اینتری برای شما در نهایت به شرایط فردی شما  بستگی دارد. بهترین کار این است که به طور کامل تحقیق کنید و با یک وکیل مجرب صحبت کنید تا مناسب ترین مسیر را با توجه به شرایط، بودجه و بازه زمانی خود شناسایی کنید. اکسپرس انتری گزینه بسیار جذابی برای متقاضیان مهاجرت است زیرا قرعه کشی ها به طور منظم انجام می شود و در نیمه دوم سال 2022 به استاندارد خدمات پیش از همه گیری شش ماهه خود باز خواهد گشت. این بدان معنی است که اکسپرس انتری بار دیگر به سریع ترین راه برای نامزدهای کلاس اقتصادی برای اخذ اقامت دائم کانادا تبدیل خواهد شد.