سازمان مهاجرتی شایا

کانادا، امن ترین کشور برای دانشحویان خارجی

 

 کانادا امن ترین مکان برای دانشجویان بین المللی


 

 دفتر آموزش بین المللی کانادا (CBIE) اخیراً نتایج نظرسنجی سالانه دانشجویان بین المللی سال 2021 خود را منتشر کرده است. این نظرسنجی شامل داده های بیش از 41000 دانش آموز از 67 موسسه آموزشی کانادا است. دانشجویان بین المللی تجربیات خود را در مورد تمام جنبه های تحصیل در کانادا ارائه کردند. آنها به سوالاتی در مورد چرایی تصمیم به تحصیل در کانادا، تجربیات خود در حین تحصیل و برنامه های پس از فارغ التحصیلی پاسخ دادند.


 

 دفتر آموزش بین المللی کانادا دفتر آموزش بین المللی کانادا یک سازمان غیرانتفاعی است که هدف آن ارتقای آموزش بین المللی کانادا و ترویج مزایای تحصیل در کانادا در سراسر جهان است.


 

 کانادا همواره در میان امن ترین کشورهای جهان قرار دارد. با این حال، این اولین باری است که ایمنی از شهرت آموزشی به عنوان عامل تعیین کننده برای دانشجویانی که برای تحصیل در کانادا انتخاب می‌کنند، پیشی می‌گیرد، و نزدیک به 80 درصد می‌گویند که این بزرگترین امتیاز بود.


 

 شهرت موسسات آموزشی کانادا مورد توجه 70 درصد از دانش آموزان قرار دارد. علاوه بر این، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که آسان بودن، تنوع و فراگیر بودن کانادا آن را به عنوان مکانی برای تحصیل جذاب کرده است.


 

 نزدیک به 40 درصد گزارش داده اند که کانادا را انتخاب کرده اند زیرا امیدوارند پس از اتمام تحصیلات خود اقامت دائم کانادا را داشته باشند.


 

 اکثر دانش‌آموزان گزارش دادند که می‌توانند از پس هزینه تحصیل در کانادا برآیند. تقریباً یک سوم دانشجویان گزارش کردند که علاوه بر حمایت مالی از سوی خانواده، به کار خارج از دانشگاه و پس‌اندازهای شخصی متکی هستند.


 

 دانش آموزانی که در یک موسسه آموزشی مورد تایید (DLI) ثبت نام کرده اند می توانند بدون دریافت مجوز کار، کار کنند.


 

واجد شرایط بودن برای دریافت اقامت پس از تحصیل در کانادا:

 

- شما باید دانشجوی تمام وقت در برنامه ای باشید که حداقل شش ماه زمان می برد و در نهایت گواهی یا دیپلم به شما اعطا می شود.

 

- شما باید شماره بیمه اجتماعی داشته باشید.

 

- شما می توانید تا 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی کار کنید و در طول تعطیلات تحصیلی، شما مجاز به کار تمام وقت هستید.


 

 مشاغل داخل دانشگاه:

 

- دانش‌آموزان فقط می‌توانند تا آخرین روزی که به‌عنوان دانشجوی تمام‌وقت ثبت‌نام می‌کنند، در محوطه دانشگاه کار کنند، مگر اینکه در ترم آخر خود دانشجوی پاره وقت باشند.

 

- دانشجویان پاره وقت تنها در صورتی واجد شرایط کار هستند که در آخرین ترم برنامه تحصیلی خود به صورت تمام وقت تحصیل کنند.


 

 هزینه های دانشجویان بین المللی:

 

- دانشجویان گزارش کردند که تجربیات آنها از زندگی و تحصیل در کانادا به طور کلی مثبت بوده است.

 

- آنها ورود اولیه خود به کانادا را نسبتاً آسان توصیف می کنند و یافتن محل اقامت به عنوان بزرگترین مشکل ذکر شده است. اگرچه 39 درصد به برخی از مشکلات در دریافت ویزای تحصیلی اشاره کردند، اما دریافت نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی به عنوان ساده ترین بخش ورود به کانادا در این رتبه بندی قرار گرفت.

 

- دانش‌آموزان گزارش کردند که می‌توانند با سایر دانشجویان بین‌المللی یا کسانی که از همان کشور هستند، ارتباط و احساس اجتماعی ایجاد کنند. با این حال، آنها در ایجاد اتصالات خارج از این مناطق با مشکل مواجه می شوند.


 

 اقامت در کانادا پس از فارغ التحصیلی:

 

- هنگامی که در مورد برنامه های پس از فارغ التحصیلی از آنها پرسیده شد، اکثر پاسخ دهندگان گفتند که قصد دارند وضعیت اقامت دائم را دنبال کنند و در کانادا بمانند. برخی دیگر گفتند که قبل از بازگشت به کشور خود، قرار است چند سال تجربه کاری در کانادا کسب کنند.


 

فارغ التحصیلانی که می خواهند پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا بمانند، گزینه های زیادی برای ادامه اقامت دائم دارند.

 

1. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی دریافت کرده و بعد از طریق برنامه CEC اقدام به دریافت اقامت کنند.

 

2. از طریق برنامه های فارغ التحصیلی استانی اقدام کنند.

 

3. از طریق برنامه های مخصوص استان کبک درخواست دهند.

 

4. از طریق برنامه های مهاجرتی آتلانتیک اقدام به دریافت اقامت کنند. این برنامه ها شامل 4 استان در حوزه اقیانوس اطلس است و شامل استان های نوا اسکوشیا،  جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک و نیوفاندلند می شود.