سازمان مهاجرتی شایا

آزمون زبان جدید برای مهاجرت به کانادا

آزمون زبان جدید برای متقاضیان مهاجرت به کانادا



 

 اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اخیراً یک آزمون زبان جدید را برای متقاضیان مهاجرت در نظر گرفته است و پیش بینی می کند که این آزمون تا اوایل یا اواسط سال 2023 اجرا شود. ایجاد این آزمون برای افزایش ظرفیت، ساده تر شدن آزمون، مدیریت بهتر آزمون، و ساده تر شدن روند بررسی آن می باشد. 



 

 قرار است که IRCC در 12 ماه آینده به دنبال ابتکار و بهبودهای بالقوه باشد و در صورت به اجرا درآمدن این آزمون زبان، انتظار می رود که این تغییرات منجر به علاقه مندی بیشتر سازمان ها برای پیوستن به این برنامه جدید شود.


 

 نقش‌ها و مسئولیت‌های دپارتمان مربوط به آزمون‌های زبان در حال حاضر به‌خوبی تعریف نشده‌اند و سیاست‌ها و عملکرد آنها همپوشانی دارند. تیم های برگزار کننده آزمون زبان در IRCC، باید کار مدیریت خود را طبق اولویت های سیاست جدید پیش ببرند.


 

تحقیقات بیشتری در رابطه با سطوح مختلف CLB لازم است تا اطمینان حاصل شود که تمام ساختارهای آزمون زبان جدید از لحاظ سختی و هدف آزمون معادل یکدیگر هستند.


 

 احتمالاً تقاضای بیشتری از سازمان‌های برگزار کننده آزمون زبان فرانسوی برای افزایش ظرفیت آزمون و علاقه بیشتر سازمان‌های برگزار کننده آزمون جدید فرانسوی، وجود خواهد داشت.


 

اکثر برنامه های مهاجرتی کانادا مستلزم آن است که داوطلبان بین 18 تا 54 سال  یکی از آزمون زبان مورد تایید زبان انگلیسی یا فرانسوی را بگذرانند. منطق پشت آزمون صلاحیت زبان این است که تحقیقات دولت کانادا نشان می دهد که مهارت زبان عامل تعیین کننده اصلی توانایی یک مهاجر برای استقرار در اقتصاد کانادا است.


 

در حالی که نیروهای کاری خارجی موقت نیازی به نشان دادن مهارت زبان خود ندارند، دانشجویان بین المللی باید این کار را انجام دهند تا شواهدی ارائه دهند که می توانند در محیط های دانشگاهی کانادا تحصیل کنند. قوانین برای نشان دادن مهارت زبان در هر مؤسسه آموزشی کانادایی متفاوت است، اما دولت کانادا قوانین خاص خود را دارد که در مورد آزمون های زبان به عنوان بخشی از فرآیند تأیید مجوز تحصیل می پذیرد.



 

جهت دریافت مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.