سازمان مهاجرتی شایا

آخرین به روزرسانی سیستم مهاجرتی کانادا

 اداره مهاجرت کانادا سیستم خود را به روز رسانی کرد


 

وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، در ونکوور در مورد امور جاری مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای کاهش تعداد درخواست های عقب افتاده، بهبود ارائه خدمات به مشتری و رفع کمبود نیروی کار صحبت کرد.


 

 به عنوان یک اقدام فوری، IRCC اعلام کرده است که تا اواخر پاییز حداکثر 1250 کارمند جدید را استخدام خواهد کرد تا ظرفیت بررسی پرونده ها را سرعت بخشد و عقب ماندگی روند بررسی را کاهش دهد و همچنین تلاش هایی را برای کارآمدتر کردن سیستم در دراز مدت انجام خواهد داد. IRCC می‌گوید استخدام‌های جدید در این سازمان مدت زمان انتظار متقاضیان را کاهش می‌دهند و اجازه می‌دهند درخواست‌های جدید به شرایط قبل از همه‌گیری برگردد، از جمله استاندارد خدمات بررسی شش ماهه برای پرونده های برنامه‌های سیستم اکسپرس انتری.


 

 تاکنون در سال 2022، 275000 مقیم دائم جدید بین 1 ژانویه تا 31 جولای وارد کشور کانادا شده اند. 

 

در همین مدت، 349000 مجوز کار جدید صادر شده است که شامل 220000 مجوز کار آزاد (OWP) می شود. OWP، به دارندگان مجوز اجازه می دهد تا در اکثر مشاغل در هر نقطه از کانادا کار کنند.


 

 همچنین افزایشی در درخواست‌های مجوز تحصیلی مشاهده شد که تاکنون 360,000 مجوز در سال 2022 نهایی شده است. این نسبت به تعداد کل مجوزهای تحصیلی صادر شده در مدت مشابه در سال 2021، 31 درصد بیشتر است.


 

 اداره مهاجرت کانادا می گوید که به دلیل واکنش کانادا به بحران های بشردوستانه و به روز رسانی فناوری قدیمی برای پاسخگویی به تقاضای فعلی، تاخیر در بررسی ها تشدید شده است و در حال حاضر قصد دارد 80 درصد از برنامه های جدید را در چارچوب استانداردهای خدمات خود بررسی کند.


 

 بررسی اجمالی پرونده های معوقه در اداره مهاجرت:

 

تعداد پرونده های معوقه اداره مهاجرت در طول همه گیری تقریباً سه برابر شده است.

 

 آخرین داده هایی که از IRCC به دست آمده نشان می دهد که تعداد متقاضیان معوقه در اواسط جولای نزدیک به 2.7 میلیون نفر بوده است. با این حال، داده های جدیدتری که امروز توسط IRCC منتشر شده است نشان می دهد که تعداد متقاضیان معوقه تا 31 جولای به 2.4 میلیون نفر کاهش یافته است.


 

بر اساس صفحه وب جدید IRCC، میزان 47 درصد از 639500 درخواست اقامت دائم فعلی مطابق با استانداردهای خدمات اداره مهاجرت در حال بررسی است.


 

حدود 65 درصد از حدود 379000 درخواست شهروندی نیز در حال حاضر در حال بررسی هستند.