سازمان مهاجرتی شایا

اصلاح قانون منع خرید خانه توسط اتباع خارجی

کانادا اصلاحاتی را در قانون منع خرید خانه توسط اتباع خارجی معرفی کرد



 

دولت کانادا اصلاحاتی را در مقررات مربوط به ممنوعیت خرید خانه توسط اتباع خارجی در این کشور اعلام کرده است. 

 

قانون ممنوعیت خرید ملک مسکونی توسط افراد غیرکانادایی در تاریخ 1 ژانویه، به عنوان تلاشی، برای مقرون به صرفه‌تر کردن خرید خانه برای کانادایی‌ها به اجرا درآمد.

 

اگرچه این منع موقت است، اما این قانون و مقررات آن باعث سردرگمی و عواقب ناخواسته‌ای برای صنعت املاک کانادا شده است، از جمله برخی از سازندگان برنامه‌های ساخت مسکن جدید خود را متوقف کرده‌اند.

 

این تغییرات که روز دوشنبه ۲۷ مارچ اعلام شد، ظاهراً بسیاری از نگرانی‌های مطرح شده در چند ماه گذشته را برطرف می‌کند و عبارتند از:

 

قائل شدن استثنا برای اهداف ساخت و ساز

 

این استثنا به افراد غیرکانادایی اجازه می‌دهد تا یک ملک مسکونی را به منظور ساخت و ساز خریداری کنند.

 

ممنوعیت خرید دیگر برای زمین‌های خالی اعمال نمی‌شود

 

این ممنوعیت قبلاً برای تمام زمین‌هایی که برای کاربری مسکونی و کاربری ترکیبی در نظر گرفته شده بود اعمال می‌شد، اما اکنون فقط برای ملک‌های مسکونی که ساخت آنها به پایان رسیده، اعمال می‌شود.

 

اکنون افراد غیر کانادایی می‌توانند زمین‌های خالی منطقه بندی شده را برای کاربری مسکونی و کاربری ترکیبی خریداری کنند و برای هر منظوری از جمله ساخت خانه مسکونی مورد استفاده قرار دهند.

 

دارندگان مجوز کار بیشتری، واجد شرایط خرید خانه هستند

 

این اصلاحیه به دارندگان مجوز کار بیشتری امکان می‌دهد تا در هنگام کار در کانادا برای زندگی خود خانه‌ای خریداری کنند.

 

دارندگان مجوز کار در صورتی واجد شرایط هستند که در زمان خرید 183 روز یا بیشتر از اعتبار مجوز کار آنها باقی مانده باشد و بیش از یک ملک مسکونی خریداری نکرده باشند.

 

آستانه سهم سرمایه‌گذاران خارجی در ساخت و ساز از 3 درصد به 10 درصد افزایش یافت

 

با این اصلاحیه، حداکثر میزان کنترل یک فر غیر کانادایی در «تراست‌های سرمایه‌گذاری ملک» Real Estate Investment Trusts مشمول ممنوعیت خریدار خارجی اکنون 10 درصد است.