سازمان مهاجرتی شایا

ماری جوآنا در کانادا قانونی است ؟

قانونی بودن ماری جوآنا بسته به کشور متفاوت است. در بیشتر کشورها داشتن ماری جوآنا غیرقانونیست و از زمان ممنوعیت گستردهٔ ماری جوآنا در اواخر دههٔ ۱۹۳۰ غیرقانونی بوده‌است.

در سال 2018, دولت کانادا خرید و مصرف ماری جوآنا را برای تفریح و تنفنن قانونی اعلام کرد. با تصویب این لایحه، شهروندان بزرگسال می‌توانند به صورت قانونی تا 30 گرم ماری‌جوآنا در امکان عمومی حمل و با دیگران تقسیم کنند. همچنین اجازه کاشت 4 بوته شاهدانه و تهیه مواد خوراکی از آن نیز شامل این قانون خواهد بود. مصرف‌کنندگان تنها باید از مراکز مورد تایید استانی یا فدرالی ماری‌جوآنا مصرفی خود را تهیه کنند و همچنین نباید در محل فروش الکل و دخانیات عرضه شود.

ماريجوانا از قسمت های بالایی برگ، گل و تخمک های باز شده شاهدانه ماده که خشک شده است به دست می آید. همان طور که گفته شد ماده تاثیر گذار موجود در ماری جوانا تی.اچ.سی می باشد که شیمیایی بوده و نقش بسیار مهمی در ایجاد حالت نشئگی دارد و در صمغی که از آن ترشح می گردد متمرکز است. ماری جوانا گاهی اوقات به عنوان یک مکمل گیاهی برای درمان میگرن نیز استفاده می شود.

برخی مصارف پزشکی ماری جوانا عبارتند از :

تسکین علائم مرتبط با HIV و سرطان

بهبود اشتها

 تسکین درد

اجازه مصرف ماریجوآنا در کانادا  کاملا مشروط و کنترل شده میباشند و قوانین و چارچوب های مشخصی دارد. در نتیجه اتهامات مربوط به حمل و استعمال ماری جوآنا خارج از محدودیت های تعیین شده برای یک تبعه خارجی یا یک مهاجر میتواند نتیجه و عواقب بسیار بدی به همراه داشته باشد.

 

بعضی از قوانین کانادا در ارتباط با ماری جوآنا که افراد ملزم به رعایت آن میباشند عبارتند از :

 

1 : انتقال ماری جوآنا از کانادا به کشور دیگر, و از کشور دیگر به کانادا غیر قانونی است. افراد در صورت همراه داشتن ماری جوآنا در مرز کانادا میبایست آن را اعلام و تسلیم کنند.

2 : فرد نمیتواند از طریق پست از خارج از کشور ممنوعیت ورود ماری جوآنا به کانادا را دور بزند.

3 : سن قانونی برای مصرف ماری جوآنا در هر استان و منطقه کانادا متفاوت میباشد. در حال حاضر این سن در استان آلبرتا 18, در استان کبک 21 و در سایر استان های کانادا 19 میباشد.

4 : رانندگی در حالی که شما مصرف ماری جوآنا داشته اید مانند رانندگی در مستی ممنوع میباشد.

عدم رعایت این موارد میتواند شامل مجازات هایی نظیر بازداشت, جرائم نقدی و محدودیت در اجازه ورود مجدد به خاک کانادا داشته باشد.