سازمان مهاجرتی شایا

چرا باید به کانادا مهاجرت کرد؟




 

بر اساس شاخص برند Anholt-Ipsos در سال 2021، کانادا به عنوان برترین مقصد مهاجران در بین تمام کشورهای جهان معرفی شد. مردم از سراسر جهان با هدف دستیابی به زندگی بهتر همراه با رفاه و آزادی بیشتر به کانادا می آیند.

  در ادامه این مقاله به برخی از مهمترین دلایلی که کانادا را به مقصد اصلی مهاجرت در سراسر جهان تبدیل کرده است اشاره خواهیم کرد. 

 

۱ : بازار کار مناسب 

کانادا مدت‌هاست که کمبود نیروی کار را در حوزه های مختلف  تجربه کرده است. با شروع همه‌گیری کرونا نیاز کانادا به نیروی کار نیز بیشتر شده است. در حال حاضر نرخ بیکاری در این کشور به پایین ترین حد خود رسیده است. در همین حال، تعداد مشاغل خالی در بالاترین حد خود قرار دارد .  کانادا اخیراً بیش از 900000 شغل خالی را گزارش کرده است که این رقم بیانگر نیاز کشور به تامین نیروی کار از طریق  جذب مهاجران جدید میباشد.

 

۲ : کانادا کشوری با نظام سیاسی باثبات 

کانادا دارای یک دموکراسی بسیار با ثبات است. . در سال 2020، در فهرست دموکراسی جهانی واحد اطلاعات اکونومیست، کانادا بالاتر از همه کشورهای آمریکای شمالی، رتبه پنجم را به خود اختصاص داد. سال گذشته، US News در گزارش بهترین کشورها، کانادا را در رتبه اول قرار داد. کانادا بالاترین امتیاز را در معیارهای ارزیابی صلاحیت زندگی و هدف اجتماعی در این گزارش کسب کرد.

 

۳ : امنیت

کانادا یکی از امن ترین مقاصد دنیا محسوب می شود. بر اساس گزارش سال 2022 بیمه مسافرتی برکشایر هاتاوی، کانادا سومین کشور امن در جهان است و شهر مونترال کانادا رتبه اول امن ترین شهر جهان را دارد.

 

۴ : خدمات درمانی رایگان

خدمات درمانی و مراقبت های بهداشتی در کانادا برای افرادی که شهروند کانادا هستند یا موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شده اند رایگان میباشد.هر استان و منطقه کانادا برنامه بهداشتی خاص خود را دارد که  خدمات مختلفی را پوشش می دهد. تازه واردان می توانند در سیستم بیمه درمانی استان خود ثبت نام کنند و کارت سلامت دریافت کنند. از طریق سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی، کانادایی ها مجبور نیستند برای اکثر خدمات پزشکی و اورژانس هزینه ای بپردازند.

 

۵ : سیستم آموزشی با کیفیت

بر اساس گزارش OECD در مورد نرخ سواد، دانش آموزان مهاجر در کانادا تحصیلات بالاتری را نسبت به دانش آموزان غیرمهاجر دارند . همچنین، دانش‌آموزان کانادایی در مطالعه در مقایسه با سایر کشورهای OECD بهترین عملکرد را داشتند. در کانادا طیف وسیعی از دانشگاه ها و کالج ها وجود دارد. دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و دانشگاه مک مستر در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

 

۶ : تنوع فرهنگی

در سال 1988، کانادا قانون چندفرهنگی کانادا را تصویب کرد، که بر اساس آن دولت فدرال متعهد به ایجاد بستری مناسب برای پروش  یک جامعه متنوع و چند فرهنگی میباشد. امروزه، کانادا  خانه مردمی از بیش از 200 کشور دنیاست و طیف وسیعی از نژادها، مذاهب، فرهنگ ها و زبان های مختلف در این کشور در کنار هم در امنیت، آرامش و صلح زندگی میکنند.

 

۷ : تنوع برنامه های مهاجرتی

 کانادا بیش از ۱۰۰ برنامه مهاجرتی مختلف برای افراد با شرایط متفاوت دارد.

 

۸ : برنامه های حمایتی مختلف از مهاجران جدید 

کانادا هر ساله حدود 1.7 میلیارد دلار بودجه برای برنامه های حمایتی از تازه واردان در نظر میگیرد.