سازمان مهاجرتی شایا

دریافت کارت شهروندی کانادا



 

 دریافت کارت شهروندی کانادا



 

دریافت شهروندی کانادا آخرین مرحله از فرایند مهاجرتی برای بسیاری از مهاجران است



 

 برای اینکه شهروند کانادا شوید باید حداقل 1095 روز از پنج سال قبل از درخواست شهروندی در کانادا حضور داشته باشید. اما به خاطر داشته باشید، وقتی صحبت از واجد شرایط بودن شهروندی کانادا می شود، همه روزها برابر در نظر گرفته نمی شوند.


 

 اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تنها در صورتی که شما به عنوان مقیم دائم در کانادا حضور داشته باشید، روزها را به عنوان «روز کامل» در نظر می گیرد. شما باید حداقل دو سال را به عنوان مقیم دائم در کانادا بگذرانید تا شرایط حضور فیزیکی را برآورده کنید.


 

 هر روزی که در کانادا به عنوان مقیم موقت بگذرانید به عنوان یک نیم روز تا حداکثر 365 روز محاسبه می شود. از آنجایی که هر روز فقط نصف است، دو سال طول می کشد تا به این حداکثر برسیم. نیازی به گذراندن زمان در کانادا به عنوان یک مقیم موقت برای اهداف شهروندی نیست، اما مهم است که بدانید زمان به عنوان مقیم موقت فقط نصف است تا بدانید چگونه نیاز حضور فیزیکی خود را محاسبه کنید.


 

 سایر معیارهای واجد شرایط بودن برای شهروندی کانادا:


 

- داشتن دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی به قدر کافی برای برقراری ارتباط در جامعه. اگر بین 18 تا 54 سال سن دارید، باید مدرکی دال بر مهارت زبان ارائه دهید.

 

- شما نباید سابقه کیفری داشته باشید زیرا با سابقه کیفری  اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اعطای شهروندی را ممنوع می کند

 

- شما باید از حقوق و مسئولیت های شهروندان آگاه باشید و اطلاعات پایه ای از جغرافیا، سیستم سیاسی و تاریخ کانادا داشته باشید.

 

- ممکن است لازم باشد در طول پنج سال قبل از تاریخ درخواست، حداقل سه سال در کانادا مالیات پرداخت کنید.

 

- شما باید یک درخواست رسمی به IRCC ارسال کنید و هزینه بررسی پرونده و حق شهروندی را بپردازید.


 

 هنگامی که معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده کردید، می توانید برای شهروندی کانادا اقدام کنید.

 

 پس از تایید، متقاضیان بین 18 تا 54 سال باید در آزمون شهروندی شرکت کنند. سپس باید در مراسم شهروندی شرکت کنید و گواهی شهروندی کانادا را دریافت کنید و سوگند شهروندی بدهید. پس از آن، شما به طور رسمی شهروند کانادا می شوید.


 

اگر زمانی که درخواست پناهندگی یا PRRA شما در حال بررسی بود، مجوز کار یا تحصیل دریافت کرده اید، این اسناد به شما وضعیت اقامت نمی دهد. بنابراین، نمی توانید از این مدت زمان در محاسبه حضور فیزیکی خود استفاده کنید.



 

از مزایای اخذ شهروندی کانادا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1 :  در انتخابات شهرداری, استانی و فدرال حق رای خواهید داشت.

 

2 :  دریافت پاسپورت کانادایی.

 پاسپورت کانادایی یکی از قدرتمندترین پاسپورتهای جهان میباشد. شما با دریافت پاسپورت کانادا امکان سفر به بیش از 150 کشور جهان را بدون نیاز به ویزا خواهید داشت. همچنین در سفر به کشور هایی که نیاز به ویزا دارند مسیر بسیار ساده تر و راحت تری پیش رو خواهید داشت.

 

3 :  طبق قوانین کانادا, اخذ شهروندی, امکان تابعیت دوگانه و یا چند گانه را برای افراد ایجاد می کند. این موضوع بدان معناست که افراد با اخذ تابعیت کانادا دیگر مجبور نیستند تا بین شهروندی کشور جدید (کانادا) و یا کشور مبدا خود, یکی را انتخاب نمایند.

 

4   :  اگر فرزندتان در کانادا متولد شود, شهروند کانادا است. فرزندان متولد کانادای شما می‌توانند بدون گذراندن مراحل خاصی به واسطه شما شهروند کانادا شوند.

 

5 :  دریافت شهروندی کانادا , امکان دسترسی به مشاغل دارای امنیت بالا در سطوح مختلف را برای افراد (همانند مشاغل در سطح فدرال) فراهم می کند.

 

6 :  با کسب شهروندی کانادا شما امکان ورود و ایفای نقش در مسائل و مناسبت های سیاسی این کشور را خواهید داشت.

 

7  : برخلاف وضعیت اقامتی موقت و یا دائم, شهروندان کانادایی هیچ محدودیت زمانی برای حضور در داخل کانادا ندارند. این افراد می ‌توانند به مدت زمان دلخواه خود خارج از کانادا اقامت داشته باشند بدون اینکه وضعیت اقامتی آنها در کانادا دچار تهدیدی شود. همچنین به عنوان یک شهروند کانادایی, فرد درصورت ارتکاب عملی مجرمانه مجبور به از دست دادن وضعیت اقامتی خود نیست.