سازمان مهاجرتی شایا

تمدید مجوز کار پس از تحصیل برای فارغ التحصیلان خارجی




 

دارندگان PGWP می توانند برای Open Work Permit جدید درخواست دهند.


 

برخی از دارندگان PGWP منقضی شده اکنون می توانند برای مجوز کار آزاد جدید درخواست دهند.

 

کانادا دستورالعمل هایی را منتشر کرده است که توضیح میدهد،  چگونه برخی از دارندگان مجوز کار پس از تحصیل  (PGWP) می توانند برای یک مجوز کار باز جدید درخواست دهند یا مجوزی را که در حال حاضر دارند تمدید کنند. 



 

این امکان در صورتی برای شما فراهم خواهد بود که،  PGWP شما بین 20 سپتامبر 2021 تا 31 دسامبر 2022 منقضی شود. 

 

اجازه کار پس از تحصیل به طور معمول، تنها یکبار صادر میشوند و قابل تمدید نیستند. دانشجویان خارجی که در یکی از برنامه های آموزشی تمام وقت از یکی از موسسات آموزشی مورد تایید در کانادا فارغ التحصیل شده اند می توانند  پس از پایان تحصیلشان تا سقف سه سال اجازه کار باز در کانادا دریافت کنند. با این حال، اقدام جدید به دارندگان PGWP واجد شرایط اجازه می دهد تا مجوز کار خود را تمدید کنند یا برای یک مجوز کار آزاد جدید برای 18 ماه دیگر درخواست دهند.


 

افرادی که در حال حاضر در کانادا هستند نیز می توانند در طول مدتی که مجوز آنها در حال تمدید است یا مجوز جدید در حال صادر شدن است همچنان در کانادا کار کنند.



 

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) این اقدام را برای متقاضیان تحت سناریوهای زیر را ارائه می دهد:


 

1. PGWP شما از 2 اکتبر 2022 تا 31 دسامبر 2022 منقضی می شود، آدرس شما به روز است و پاسپورت شما تا آپریل 2024 معتبر است. 

 

در اینصورت شما نیاز به انجام هیچ کاری ندارید. پس هنگامی که ایمیل از IRCC برای تأیید آدرس پستی خود دریافت کردید، نیازی به دادن پاسخ ندارید. مجوز کار شما به روز شده صادر می شود و تا اواسط اکتبر به آدرس پستی شما ارسال می شود.




 

2. PGWP شما از 2 اکتبر 2022 تا 31 دسامبر 2022 منقضی می شود، اما باید آدرس و/یا اعتبار گذرنامه خود را به روز کنید.

 

IRCC برای تأیید آدرس پستی شما یک پیام ایمیل برای شما ارسال می کند. دستورالعمل های عنوان شده در ایمیل را دنبال کنید تا به IRCC اطلاع دهید که آدرس پستی شما باید به روز شود.

 

اگر اعتبار پاسپورت شما کمتراز مدتی است که به اداره مهاجرت اجازه بدهد مجوز کار شما را تا 18 ماه تمدید کند، این ایمیل اولیه را دریافت نخواهید کرد، اما در ماه سپتامبر یک ایمیل جداگانه دریافت خواهید کرد.


 

اگر نیاز به بروزرسانی آدرس پستی یا اطلاعات پاسپورت خود دارید، دستورالعمل‌هایی را در ماه سپتامبر از طریق ایمیل در مورد نحوه بروزرسانی آدرس پستی و اعتبار پاسپورت در حساب آنلاین خود دریافت خواهید کرد. یک فرصت دو هفته ای برای انجام این کار خواهید داشت. اگر این اطلاعات را به روز کنید، تا اواسط نوامبر مجوز کار به روز شده را از طریق پست دریافت خواهید کرد.

 

*برای اطمینان از اینکه می توانید از مزایای آن بهره مند شوید، اعتبار پاسپورت خود را بررسی کنید و اگر قبل از 2 آوریل 2024 منقضی شود، برای تمدید آن درخواست دهید. اگر با استفاده از یک برنامه کاغذی برای PGWP خود درخواست داده اید، مطمئن شوید که درخواست خود را به حساب آنلاین خود مرتبط کرده اید.




 

3. PGWP شما از 2 اکتبر 2022 تا 31 دسامبر 2022 منقضی می شود، اما نمی توانید آدرس یا اعتبار پاسپورت خود را به روز کنید.

 

 برای تمدید مجوز کار خود باید به صورت آنلاین درخواست دهید. می توانید مجوز کار دریافت کنید که تا تاریخ انقضای پاسپورت خود تمدید شده است، یا می توانید منتظر بمانید تا زمانی که پاسپورت خود را تمدید کنید درخواست دهید.




 

4. PGWP شما از 2 اکتبر 2022 تا 31 دسامبر 2022 منقضی می شود، اما IRCC اصلاً با شما تماس نگرفته است. 

 

اگر تا اواسط سپتامبر پیامی از IRCC دریافت نکنید، به دلیل دیگری واجد شرایط تمدید مجوز کار خود از طریق این فرآیند خاص نیستید، مثلاً اطلاعاتی در مورد پذیرش شما در کانادا به پرونده شما اضافه شده است که نیاز به ادامه دارد. اما همچنان می توانید برای تمدید مجوز کار خود به صورت آنلاین درخواست دهید.




 

5. PGWP شما منقضی شده است یا از 20 سپتامبر 2021 تا 1 اکتبر 2022 منقضی می شود. 


 

اداره مهاجرت می گوید که باید به صورت آنلاین برای مجوز کار درخواست دهید. برنامه ها در 2 آگوست 2022 باز می شوند. اگر در کانادا هستید و وضعیت موقت شما نیز منقضی شده است، باید همزمان برای بازگرداندن وضعیت خود اقدام کنید. 

 

*تحت این اقدامات ویژه، شما مجاز به بازیابی وضعیت خود هستید، حتی اگر بیشتر از 90 روز پیش منقضی شده باشد.

 

* اگر کانادا را ترک کرده باشید و پس از تایید مجدد به کشور بازگردید، واجد شرایط درخواست از خارج هستید.



 

IRCC اخطارهای ایمیلی را برای دارندگان PGWP که مدارک آنها منقضی شده است یا از 20 سپتامبر 2021 تا 31 دسامبر 2022 منقضی می شود، ارسال خواهد کرد. این ایمیل نشان می دهد که آنها مجاز به کار در کانادا در این مدت هستند. کسانی که ایمیل را دریافت می کنند می توانند آن را به PGWP خود پیوست کنند تا به کارفرمای خود نشان دهند که مجاز به کار در کانادا هستند.



 

IRCC می گوید این دوره موقت کاری تا 31 مه 2023 قابل اجرا خواهد بود.

 

IRCC همچنین خاطرنشان می کند که این اعلامیه ایمیل فقط به افراد اجازه کار می دهد. اگر وضعیت شخص منقضی شده باشد، وضعیت اقامت موقت قانونی را بازیابی نمی کند.


 

توجه داشته باشید که اگر اقامت موقت شما به پایان رسیده، باید همزمان با درخواست مجوز کار جدید، برای بازگرداندن وضعیت اقامت خود اقدام کنید. اگر واجد شرایط هستید، حتی اگر بیش از 90 روز از انقضای وضعیت شما گذشته باشد، می توانید برای بازیابی اقامتتان درخواست دهید. اگر خارج از کانادا هستید و ویزای اقامت موقت معتبر دارید، امکان بازگشت به کانادا و داشتن مجوز کار وجود دارد. با این حال، اعلامیه ایمیل مجوز موقت کار، به خودی خود نمی تواند برای بازگشت به کانادا استفاده شود.


 

چرا این اطلاعیه مهم است؟ 

 

این اقدام عمدتاً برای پذیرش داوطلبان کلاس تجربه کانادا (CEC) در نظر گرفته شده است که از سپتامبر 2021 فرصت درخواست مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری را نداشته اند.

 

پس از آخرین قرعه کشی فقط CEC در 21 سپتامبر، سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) قرعه کشی این نامزدها را که اغلب دارندگان PGWP هستند، در تلاشی برای رسیدگی به عقب ماندگی در درخواست های مهاجرت متوقف کرد. 

 

تعداد متقاضیانی که منتظر رسیدگی به درخواست مهاجرتشان هستند به حدی افزایش یافته بود که اداره مهاجرت قادر به رسیدگی به این درخواست ها درزمان استاندارد شش ماهه نبود.

 

 قرعه کشی اکسپرس انتری برای همه نامزدها از 6 جولای از سر گرفته شده است. پس از برگزاری دومین قرعه کشی همه برنامه ها در 20 جولای، اداره مهاجرت از مجموع 1164 نامزد CEC در ماه جولای دعوت کرده بود. 

 

به طور معمول، هنگامی که دارنده PGWP به دعوتنامه درخواست (ITA) برای اقامت دائم پاسخ می دهد، در صورتی که مجوز کار آنها قبل از تصمیم گیری اداره مهاجرت در مورد پرونده آنها منقضی شود، می توانند واجد شرایط مجوز کار باز پل زدن (BOWP) شوند.

 

 BOWP به متقاضیان مهاجرت اجازه می دهد تا پس از انقضای PGWP یا سایر مجوزهای موقت کار خود در کانادا بمانند، در حالی که درخواست آنها در حال بررسی است. 

 

اگر PGWP در حالی که BOWP در حال پردازش است منقضی شود، متقاضی می تواند از وضعیت حفظ شده بهره مند شود. 

 

توجه به این نکته مهم است که وضعیت حفظ شده تنها زمانی اعمال می شود که شما به عنوان یک مقیم موقت برای وضعیت اقامت موقت دیگری درخواست دهید. و در زمانی که قصد دارید از یک مقیم موقت به یک مقیم دائم تغییر وضعیت دهید اعمال نمی شود، از این رو به BOWP نیاز است.