سازمان مهاجرتی شایا

روش های افزایش امتیاز در سیستم اکسپرس انتری

روش های افزایش امتیاز در سیستم اکسپرس انتری

 

 

 

اکسپرس انتری کانادا یک سیستم امتیاز محور برای مدیریت برنامه های مهاجرتی کاناداست . سیستم رتبه بندی جامع (CRS) تاثیرگذارترین عامل در دریافت دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری است. 

 

 

 

 

حداکثر امتیاز CRS که یک متقاضی در سیستم اکسپرس انتری  می تواند به دست آورد 1200 امتیاز است.

 

 

که 600  امتیاز مربوط به فاکتورهای  اصلی مانند سن، تحصیلات، دانش زبان، سابقه کار، شرایط همسر، و به طور کلی قابلیت و مهارت های متقاضی میباشد و 600 امتیاز دیگر مربوط به مؤلفه های امتیاز اضافیست.

 

 

 

  در بخش امتیاز اضافی، متقاضی می تواند برای داشتن دعوتنامه استانی (600 امتیاز)، پیشنهاد شغلی (50 یا 200 امتیاز)، تحصیلات کانادایی (15 یا 30 امتیاز)، مهارت زبان فرانسه (25 یا 50 امتیاز) و داشتن خواهر یا برادر مقیم دائم یا شهروند کانادا (15 امتیاز) دریافت کند.

 

 

 

معرفی مهم ترین روش های افزایش امتیاز اکسپرس انتری : 

 

 

 

1 :  زودتر اقدام کنید.

 

 

سن یکی از عوامل موثر در سیستم اکسپرس انتری کانادا است. اگر بین سنین 20 تا 29 سال درخواست دهید، به طور خودکار 110 امتیاز CRS دریافت خواهید کرد. با بالاتر رفتن سن امتیاز مربوط به آن نیز به تدریج کاهش میابد تا در سن 45 سالگی به 0 امتیاز برسد. توجه به این نکته ضروری است که با عبور از 30، سیستم به طور خودکار شروع به کسر امتیاز می کند. 

 

 

 

2 :  نمره زبان خود را افزایش دهید.

 

 

مهارت زبان متقاضیان مهاجرت بر اساس چهار توانایی خواندن، صحبت کردن، شنیدن و نوشتن ارزیابی می شوند.  حداقل امتیاز زبان برای شروع CLB 4 است و یک تفاوت عمده در هر سطح بین CLB 6 و CLB 9 وجود دارد. برای مثال اگر امتیاز خود را به CLB 7 ارتقا دهید، در حال حاضر 8 امتیاز دیگر به هر توانایی به امتیاز شما اضافه می شود. متقاضیان استریم نیروی کهر ماهر فدرال FSWP باید حداقل CLB 7 در خواندن، صحبت کردن، شنیدن و نوشتن داشته باشند تا بتوانند واجد شرایط اکسپرس اینتری باشند.

 

 

اگر بتوانید مهارت زبان فرانسه را هم اضافه کنید، می توانید برای هر توانایی در زبان دوم تا 6 امتیاز بگیرید. اگر زبان فرانسوی زبان اول شماست، باید امتیاز NCLC 7 یا بالاتر را در هر چهار مهارت زبان فرانسه و امتیاز CLB 4 یا بالاتر را در هر چهار مهارت انگلیسی برای همان افزایش امتیاز کسب کنید. با NCLC 7 و CLB 5 می توانید تا 50 امتیاز اضافی دریافت کنید.

 

 

 

3 :  تجربه کار خارجی خود را نیز درج کنید.

 

 

تجربه کاری خارجی به تنهایی امتیازی به امتیاز CRS شما اضافه نمیکند. با این حال، هرچه تجربه کاری با مهارت بیشتری داشته باشید، زمانی که با نمره زبان  بالا ترکیب شود، امتیاز برای شما به همراه خواهد داشت. در واقع، متقاضیان تحت برنامه نیروهای ماهر فدرال در حال حاضر نیاز به حداقل یک سال سابقه کار حرفه ای و CLB 7 دارند.

 

 

با این حال، داشتن بیش از یک سال تجربه کاری خارجی  می تواند امتیاز CRS شما را افزایش دهد. به عنوان مثال، ترکیب یک سال سابقه کار خارجی و CLB 7، دارای 13 امتیاز است. اگر دو سال یا بیشتر سابقه کار خارجی داشته باشید، می توانید تا 25 یا 50 امتیاز اضافی دریافت کنید.

 

 

اگر تجربه کاری در کانادا داشته باشید، یک سال سابقه کار کانادایی به همراه یک سال تجربه کار ماهر خارجی می تواند 13 امتیاز CRS اضافی و تا 50 امتیاز در صورت داشتن بیش از دو سال از هر کدام به همراه داشته باشد.

 

 

 

4 :  تجربه کاری کانادایی داشته باشید.

 

 

داشتن تجربه کاری کانادایی بسته به اینکه چند سال باشد، می تواند تا 80 امتیاز اضافی برای متقاضیان به همراه داشته باشد. فقط یک سال سابقه کار در یک شغل با مهارت در کانادا 40 امتیاز اضافی به همراه دارد.

 

 

یکی از رایج‌ترین راه‌های کسب سابقه کار کانادایی، دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) است. پس از اتمام یک برنامه آموزشی در کانادا، دارندگان PGWP می توانند بسته به طول برنامه تحصیلر خود تا سه سال در کانادا کار کنند و از این تجربه برای کسب امتیاز CRS بالاتر استفاده کنند.

 

 

 

5 : یک مدرک دیگر دریافت کنید.

 

 

داشتن مدرک تحصیلی بالاتر می تواند امتیاز شما را افزایش دهد. اگر قبلاً گواهی، دیپلم یا مدرکی را برای یک برنامه سه ساله یا بیشتر تکمیل کرده باشید، 112 امتیاز دریافت می کنید. در صورت تکمیل یک برنامه یک ساله اضافی و دریافت گواهی، دیپلم یا مدرک دیگر، می توانید امتیاز خود را به 119 افزایش دهید.

 

 

 

6 : دریافت نامزدی استانی.

 

 

 

دریافت دعوتنامه استانی می تواند 600 امتیاز اضافی در سیستم اکسپرس انتری برای شما به همراه داشته باشند.