سازمان مهاجرتی شایا

ویزای توریستی کانادا چیست ؟

ویزای توریستی کانادا



ویزای توریستی کانادا یا Visitor Visa که یکی از رایج‌ترین و پرتقاضاترین ویزاهای کانادا است خود یکی از انواع ویزاهای موقت کانادا (TRV)  می‌باشند که در انواع مختلفی صادر می‌شوند. ویزاهای توریستی کانادا برای مدت زمان معینی معتبر هستند و پس از به پایان رسیدن تاریخ انقضا نمی توانند مورد استفاده قرار بگیرند .
دولت
کانادا با توجه به حجم انبوهی از متقاضیان خود که هرساله جهت اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام می‌کنند قوانین بسیار جدی در این زمینه وضع کرده است .
باید توجه داشت افراد صرف داشتن ویزای توریستی کانادا لزوما اجازه ورود به خاک این کشور را نخواهند داشت و نهایتا نظر افسر مرزی مهاجرت در دادن اجازه ورود به کانادا نیز دخیل می‌باشد .


توریست از نگاه دولت کانادا کیست ؟
 
منظور از توریست فردی میباشد که مقیم دائم یا شهروند کانادا نبوده و با اهدافی نظیر گردشگری ,بازدید از دوستان و خانواده , ملاقات های تجاری و یا شرکت در سمینارهای علمی یا فستیوال‌های هنری برای یک مدت معین و تحت شرایط از پیش تعیین شده وارد خاک
کانادا می‌شود.
کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان می‌باشد که با داشتن طبیعتی بکر و بی‌نظیر در کنار تنوع فرهنگی و زیستی مثال زدنیش در بستری گسترده از امکانات رفاهی و تفریحی می‌تواند تجربه‌ای تکرار نشدنی از سفری به یادماندنی را برای هر فردی رقم بزند. همین امر موجب شده است که کشور کانادا سالیانه میزبان میلیونها گردشگر و بازدید کننده از اقصی نقاط جهان باشد.

ویزا یا روادید سندی‌است که توسط نمایندگان قانونی دولت هر کشور مانند سفارت‌خانه ها یاکنسولگری آن کشور برای اتباع خارجی صادر می‌شود و به آنها اجازه ورود, عبور یا اقامت در کشور متبوع آن سفارت را می دهد.